• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

مردم کرمانشاه از ترددغیرضروری در هوای آلوده خودداری کنند

  • کد خبر : 74924
  • 02 خرداد 1401 - 22:24
مردم کرمانشاه از ترددغیرضروری در هوای آلوده خودداری کنند
بام نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه از ترددغیرضروری در هوای آلوده و گرد خاک خودداری کنند.

غلامرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: در شهرهای بحرانی آلودگی هوا تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

وی افزود: شهرستان‌هایی که شاخص آلودگی آنها در وضعیت هشدار و اضطرار قرار دارد گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند و سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

شهبازی بیان کرد: مردم در ایام آلودگی هوا به پارک‌ها و پیاده روی نروند زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا بیش از منافع آن است.

وی ادامه داد: در صورت استفاده از خودروی شخصی با استفاده از ماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگهدارید.

شهبازی گفت: در صورت ضرورت برای خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید و از طریق کانال مجازی استانداری کرمانشاه و صدا و سیمای مرکز استان آخرین اخبار و توصیه‌های مربوط به آلودگی هوا را دنبال کنید و تا برگشتن به شرایط عادی توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: در خصوص نحوه فعالیت ادارات، مدارس و بانک‌ها متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به تداوم وضعیت آلودگی هوا و احتمال بالای ورود مستمر ریزگردها از مرزهای غربی به استان کرمانشاه کارگروه شرایط اضطراری با هدف حفاظت از سلامت و بهداشت هم استانی‌های به صورت مستمر شرایط هوایی را بررسی و اطلاعات دقیق و قابل اتکا را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت در اختیار شهروندان قرار می‌دهد تا امکان برنامه ریزی مناسب برای آنها وجود داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: اعلام دیرهنگام برخی اطلاعیه‌ها هم تنها با هدف دستیابی به یک پیش بینی دقیق و مناسب با کمترین خطا است و تمام تلاش کارگروه مذکور حفاظت از سلامت، بهداشت و آرامش شهروندان استان کرمانشاه است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.