• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
1

مرفاوی: گل‌های سپاهان اتفاقی بودند

  • کد خبر : 26342
  • 27 بهمن 1399 - 21:33
مرفاوی: گل‌های سپاهان اتفاقی بودند
بام نیوز: مربی تیم فوتبال استقلال پس از شکست این تیم در هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ بیستم از مشکلات پیرامونی آبی‌پوشان گلایه‌مند بود و توضیحاتی را در این‌باره ارائه کرد. او در بخشی از صحبت‌هایش گل‌های سپاهان را شانسی توصیف کرد.

به گزارش بام نیوز: مربی تیم فوتبال استقلال پس از شکست این تیم در هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ بیستم از مشکلات پیرامونی آبی‌پوشان گلایه‌مند بود و توضیحاتی را در این‌باره ارائه کرد. او در بخشی از صحبت‌هایش گل‌های سپاهان را شانسی توصیف کرد.

پس از شکست مقابل سپاهان و از دست رفتن صدرنشینی، هواداران استقلال به شدت از کادرفنی خود گلایه‌مند هستند و در شبکه‌های اجتماعی موضع تندی را علیه فکری گرفته‌اند؛ به‌ویژه آن‌که او پس از شکست مقابل سپاهان در کنفرانس خبری در واکنش به سوال فنی، ناراحت شد و نشست را ترک کرد تا عملاً پاسخی هواداران از کادرفنی نسبت به مشکلات فنی تیم‌شان دریافت نکرده باشند.

با گذشت بیش از ۲۴ساعت از تقابل استقلال و سپاهان، سرانجام سکوت کادرفنی آبی‌ها شکسته شد و عبدالصمد مرفاوی، دستیار اول محمود فکری در استقلال در گفتگو با برنامه “شب‌های فوتبالی” درباره موضوعات مختلف از جمله مشکلات زیرساختی، انتشار قراردادها، نتیجه ضعیف مقابل سپاهان و … صحبت کرد که مشروح صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

از زمین تمرین‌مان کلوخ و سرامیک جمع کردیم!

درباره حواشی که برای تیم به وجود آمد که مرتبط با مسائل امکانات و مسائل مالی بود و اتفاقاتی که رخ داد، باید بگویم که ما در هفته گذشته زمین تمرین مناسبی برای تمرینات‌مان نداشتیم؛ ما پس از آن‌که از زمین نفت تهرانسر به زمین انقلاب رفتیم، با زمینی مواجه شدیم که پر از سنگ، خاک، کلوخ، سرامیک و … بود که ما آن‌ها را جمع می‌کردیم و این در شأن یک تیم بزرگی مثل استقلال نیست. ما بعد از دو روز، حتی مجبور شدیم تمرین تاکتیکی‌مان را عقب بیندازیم چرا که زمین مناسبی نداشتیم که بتوانیم کار تاکتیکی را انجام بدهیم.

بعد از زمین انقلاب هم ما به ورزشگاه راه‌آهن رفتیم و لطف کردند آن ورزشگاه را که در اختیار یک تیم پایه‌ای بود، برای ساعت‌هایی به ما دادند که در آن‌جا تمرین کنیم و تمرینات تاکتیکی که نزدیک به بازی سپاهان باید انجام می‌دادیم، ما با آرامش تمرین نکردیم، یعنی ورزشگاه آزاد بود و هر کسی می‌توانست به ورزشگاه بیاید و تمرینات‌مان را ببیند که این مسئله فکر نمی‌کنم برای هیچ تیمی در لیگ‌برتر رخ داده باشد و چنین شرایطی را داشته باشد. در واقع وقتی کار تاکتیکی می‌خواهد انجام بدهد، درب تمرین برای همگان باز باشد و نمی‌دانم که آن بالا (روی سکوها) چه کسی نشسته و از ماست یا جای دیگری است.

بازیکنان حق دارند بابت قراردادشان نگران باشند

بازیکنان‌مان مشکلات قراردادی دارند، اول فصل طوری صحبت کردند و بعداً اتفاقات دیگری رخ داده است؛ امکانات هم که توضیح دادم، زمین که یکی از اصلی‌ترین مسائل هست و ما این مشکل را داشتیم. من درباره یک هفته گذشته صحبت می‌کنم و درباره قبل از چیزی نمی‌گویم، چرا که اگر بخواهم صحبت کنم خیلی طولانی می‌شود و همه مواردی که گفتم مربوط به هفته گذشته است.

بازیکن حق دارد نگران قراردادش باشد، چرا که قراردادش شفاف و مشخص نیست؛ اول فصل یک مدیر با او صحبت کرده و پس از آن مدیر عوض شده، مدیر دیگری آمده و مسائل قراردادی و … بوده که خیلی جالب نیست. من ریز قرارداد بازیکنان را نمی‌دانم و درباره مسائل فنی می‌توانم صحبت کنم اما این حق را به بازیکن می‌دهم که نگران قراردادش باشد.

مرفاوی: گل‌های سپاهان اتفاقی بودند

گل‌هایی که خوردیم همگی شانسی بودند!

بالاخره بازیکن اول فصل روی قراردادی که امضا می‌کند، حساب باز کرده است و نگران است که در آینده می‌تواند باشگاه به قراردادش پایبند باشد یا خیر؟ پس این مشکلاتی است که ذهن بازیکنان ما را خراب می‌کند و در این هفته نیز چنین اتفاقاتی افتاد. شما ببینید وقتی که ما تمرین می‌کنیم و بعد از تمرین می‌رویم به اصفهان و بازی را انجام می‌دهیم، وقتی شما هر برنامه‌ای هم که داشته باشید اما بازیکن تمرکز لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند آن را اجرا کند.

من قبول دارم که سپاهان خوب بازی کرد و به آن‌ها تبریک می‌گویم و ما حقیقتا گل‌های اتفاقی را در آن بازی دریافت کردیم؛ گل اول آن بازی خیلی مهم بود، شاید اگر گل اول را ما می‌زدیم، تیم ما برنده از زمین خارج می‌شد ولی ما یک گل اتفاقی را دریافت کردیم که باعث شد تمرکز تیم‌مان برهم خورد و بازیکنان‌مان مقداری روحیه خودشان را از دست بدهند. بنابراین این شرایط و مسائل به لحاظ روحی و روانی روی بازیکن تاثیرگذار است.

هیچ مربی دوست ندارد به ترکیب تیمش دست بزند اما …

ما از اول فصل مشکلات مختلفی را داشتیم، اولین مسئله این است که ما فصل را دیر شروع کردیم و پیش از شروع فصل جدید، آمادگی لازم برای لیگ را به حد کافی به دست نیاورده بودیم؛ خیلی از بازیکنان‌مان آسیب دیدند و خیلی از آن‌ها به کرونا مبتلا شدند و پس از بازگشت از دو هفته قرطینه، تا بخواهد به تمرین بازگردند و به شکل ایده‌آل‌شان برسند و آماده شوند، زمان می‌برد. بنابراین ما مجبور بودیم که تغییراتی را داشته باشیم، شما ببینید شیخ دیاباته دو بازی برای ما انجام داد و آسیب دید یا داریوش شجاعیان که آسیب دید.

این مسائل در فوتبال است و از اول فصل هم که ما شروع کردیم، مشکلاتی نظیر آسیب‌دیدگی و کرونا و موضوعات دیگری که گفتم با ما همراه بود؛ این مسائل باعث می‌شد تا ترکیب تیم ما عوض شود وگرنه هیچ مربی دوست ندارد دست به ترکیبش بزند و دوست داریم کم‌ترین تغییرات را داشته باشیم. خیلی هم روی این مسئله حساس هستیم اما این وضعیت و آسیب‌دیدگی‌ها و شرایط آمادگی بازیکنان مانع از آن شد.

در خط حمله محدودیت داریم و دست‌مان بسته است

به طور مثال شما محمد نادری را ببینید که بازیکن ما در ابتدای فصل آمد و با ما شروع کرد، به کرونا مبتلا شد و دو هفته به قرنطینه رفت، بعد از بازگشت از قرنطینه تا خواست با تیم مجدداً هماهنگ شود، به میدان هم رفت اما دچار آسیب‌دیدگی شد؛ این مسائل همگی تاثیرگذار هستند اما ما وقتی محمد نادری را بیرون می‌گذاریم، می‌گویند که چرا او بیرون است. چون که نادری به شرایط خوبش نرسیده که در ترکیب نیست.

این موضوع برای تمام تیم است و این تغییرات وجود دارد و ما واقعا در برخی مواقع دست‌مان بسته بود؛ شما نگاه کنید ما در خط حمله دیاباته، مطهری و قایدی را داریم، وقتی دیاباته نباشد باید دو مهاجم دیگر بازی کنند. نگاه کنید محدودیت داریم به ویژه در خط حمله و مجبوریم از بازیکن جوان استفاده کنیم.

قرارداد بازیکنان با باشگاه باید محرمانه باشد

حقیقتا من نمی‌توانم درباره مسائل انتشار قراردادها صحبت کنم چرا که یک مسئله مدیریتی است و نمی‌دانم و اطلاع ندارم در این میان چه کسی این قراردادها را منتشر کرده است؛ اما کلا باید قراردادها محرمانه باشد، قرارداد بازیکن با باشگاه باید محرمانه باشد. دلخوری‌هایی از این مسئله اتفاق می‌افتد و بازیکنان دلخور می‌شوند اما شرایط طوری است که بالاخره مدیریت محترم باشگاه باید یک فکر اساسی کند که تیم در آرامش باشد.

البته ما باید آرامش خودمان را حفظ کنیم و برای بازی‌های آینده‌مان تمرکز داشته باشیم که بتوانیم هواداران‌مان را خوشحال کنیم؛ بازیکنان‌مان با تمام وجودشان با وجود شرایطی که هست، بازی می‌کنند و بازی با سپاهان هم تلاش زیادی کردند اما تمرکزشان از دست رفت و این اتفاق رخ داد.

به دنبال خرید هافبک و مهاجم هستیم

آقای فکری لیست را به باشگاه اعلام کرده‌اند تا در پست‌هایی که لازم است، تیم تقویت شود؛ بیشتر به دنبال تقویت خط هافبک و جذب مهاجم هستیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=26342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.