• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

مسی در آستانه پانصدمین بازی در لالیگا

  • کد خبر : 16552
  • 14 دی 1399 - 21:30
مسی در آستانه پانصدمین بازی در لالیگا
بام نیوز: مهاجم بارسلونا یکشنبه شب به رکورد ۵۰۰ بازی در لالیگا خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز: مهاجم بارسلونا یکشنبه شب به رکورد ۵۰۰ بازی در لالیگا خواهد رسید.

لیونل مسی برای بازی امشب (یکشنبه) بارسلونا و اوئسکا به دلایل مختلف انگیزه زیادی دارد. ستاره آرژانتینی برای نخستین بار می‌تواند در ورزشگاه اوئسکا به میدان برود و تعداد بازی‌هایش در لالیگا به ۵۰۰ خواهد رسید. همچنین بازی‌های رسمی این بازیکن به عدد ۷۵۰ می‌رسد. بارسا در حالی به مصاف قعرنشین جدول می‌رود که به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد چون در بازی‌های قبلی مقابل والنسیا و ایبار مساوی کرد.

مسی اکنون به عبور از رکورد بازیکنانی همچون ژاوی ارناندس خیلی نزدیک شده است‌. او می‌تواند در پنج هفته از رکورد هافبک سابق آبی اناری‌ها عبور کند و ۵۰۵ بازی در لالیگا انجام دهد. ستاره آرژانتینی تنها به ۱۷ دیدار نیاز دارد تا رکورد ژاوی در بازی‌های رسمی با بارسلونا را هم بشکند. هافبک پیشین تیم کاتالانی ۷۶۷ بار با پیراهن آبی اناری‌ها به میدان رفت.

سخت‌تر از همه این رکوردها ثبت بیشترین بازی رسمی در لالیگا است که اکنون به آندونی زوبی‌زارتا اختصاص دارد. دروازه‌بان بازنشسته برای تیم های اتلتیک بیلبائو (۱۶۹)، بارسلونا (۳۰۱) و والنسیا (۱۵۲) ۶۲۲ بازی انجام داد.

مسی تاکنون ۴۹۹ بازی در لالیگا، ۱۴۷ در لیگ قهرمانان اروپا، ۷۵ کوپا دل ری، ۱۹ سوپرجام اسپانیا، پنج جام جهانی باشگاه‌ها و چهار سوپرجام اروپا انجام داده است.

کاپیتان بارسا در این ۷۴۹ بازی توانست ۶۴۴ گل به ثمر برساند و اکنون برترین گلزن تاریخ باشگاه به حساب می‌آید. او از بازیکنی همچون پله پیشی گرفت که توانسته بود رکورد گلزنی برای یک باشگاه را با به ثمر رساندن ۶۴۳ گل تا ۴۰ سال به نام خود ثبت کند. ستاره آرژانتینی از رکوردهای تلمو سارا (برنده بیشترین پیچیچی) و گرد مولر (بیشترین گلزنی در یک سال) هم عبور کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.