• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

مسی ۵۰۰-۷۵۰؛ تعظیم اوئسکا به نابغه آرژانتینی؟

  • کد خبر : 16570
  • 14 دی 1399 - 21:29
مسی ۵۰۰-۷۵۰؛ تعظیم اوئسکا به نابغه آرژانتینی؟
بام نیوز: دیدار امشب بارسا در زمین اوئسکا برای لیونل مسی از برخی جهات یک بازی خاص محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز:

بارسلونا پس از تساوی ناامیدکننده خانگی برابر ایبار، امشب در زمین اوئسکا به میدان خواهد رفت. در این بازی لیونل مسی پس از یک جلسه غیبت بار دیگر در ترکیب تیمش حاضر خواهد بود.

 

 

 

این نخستین بار است که لیونل مسی در زمین تیم قعر جدولی اوئسکا به مدان می رود و می تواند تعداد بازی‌هایش در لالیگا را به ۵۰۰ برساند. همچنین تعداد بازی‌های رسمی او نیز به عدد ۷۵۰ می‌رسد. بارسا در حالی به مصاف قعرنشین جدول می‌رود که به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد چون در سه بازی اخیر برابر والنسیا و ایبار متوقف شده و تنها وایادولید را شکست داده است.

 

مسی از لحاظ تعداد بازی خود را به ژاوی نزدیک تر نیز خواهد کرد. او می‌تواند پس از ۵ بازی از رکورد هافبک سابق آبی اناری‌ها عبور کند و رکورد ۵۰۵ بازی در لالیگا را به ثبت برساند. مسی تنها به ۱۷ دیدار نیاز دارد تا رکورد ژاوی در بازی‌های رسمی با بارسلونا را هم بشکند. هافبک پیشین تیم کاتالان، ۷۶۷ بار با پیراهن آبی اناری‌ها به میدان رفته بود.

 

 

 

 

سخت‌تر از همه این رکوردها ثبت بیشترین بازی رسمی در لالیگاست که اکنون به آندونی زوبی‌زارتا اختصاص دارد. دروازه‌بان بازنشسته برای تیم های اتلتیک بیلبائو (۱۶۹)، بارسلونا (۳۰۱) و والنسیا (۱۵۲) ۶۲۲ بازی انجام داد.

مسی تاکنون ۴۹۹ بازی در لالیگا، ۱۴۷ در لیگ قهرمانان اروپا، ۷۵ بازی در کوپا دل ری، ۱۹ بازی در سوپرکاپ اسپانیا، ۵ بازی در جام جهانی باشگاه‌ها و ۴ بازی در سوپرکاپ اروپا انجام داده است.

کاپیتان بارسا در این ۷۴۹ بازی توانسته ۶۴۴ گل به ثمر برساند و برترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا به حساب می‌آید. او اخیرا و پس از گلزنی به وایادولید از رکورد پله هم پیشی گرفت که توانسته بود رکورد گلزنی برای یک باشگاه را با به ثمر رساندن ۶۴۳ گل را برای ۴۰ سال به نام خود ثبت کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.