• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24562
2

معاون سابق تراکتور:بعید است پنجره باز شده باشد/دلال ها در تصمیمات باشگاه از همه جلوتر هستند

  • کد خبر : 56126
  • 06 مهر 1400 - 20:27
معاون سابق تراکتور:بعید است پنجره باز شده باشد/دلال ها در تصمیمات باشگاه از همه جلوتر هستند
بام نیوز: معاون حقوقی تراکتور توضیحاتی را در خصوص استعفایش و پرونده‌های بین‌المللی و داخلی این باشگاه ارائه کرد.

اسماعیل گودرزی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری بام نیوز، درباره دلیل جدایی اش از باشگاه تراکتور اظهار داشت: علت جدایی من از این باشگاه اهمیت نداشتن مسائل حقوقی در تراکتور بود و به همین دلیل از سمت خود استعفاء کردم‌. در باشگاه معاونت حقوقی منشأ اثر نیست و سیستم تراکتور به این موضوع اعتقادی ندارد.

وی در مورد بسته بودن پنجره نقل و انقالاتی باشگاه تراکتور به دلیل بدهی به آنتونی استوکس، کوین کنستانت و پاتریک دی وایلد گفت: در خبرها خواندم ظاهراً پنجره باشگاه را باز کرده‌اند اما بعید می‌دانم این اتفاق افتاده باشد‌ زیرا رقم بدهی به آنها خیلی بالا است. بعید است پول این بازیکنان و مربی پرداخت شده باشد. پس از اتفاقی که درباره پرونده استوکس رخ داد گفتند پنجره با پرداخت طلبش  پنجره نقل و انتقالات تراکتور را باز می کنیم اما این اتفاق نیفتاد و در ادامه شاهد بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه به دلیل بدهی به کنستانت و دیگران بودیم.

معاون حقوقی سابق باشگاه تراکتور عنوان کرد: تراکتور در پرونده های داخلی هم مشکلی دارد و احتمال دارد به خاطر بدهی به افرادی مثل علیرضا منصوریان پنجره داخلی‌اش هم بسته باشد‌. اگر هر پرونده را حل کنند برای باز شدن پنجره، باید طلب فرد دیگری را بدهند و به دلیل حجم بالای بدهی‌ها بعید می‌دانم پنجره نقل و انتقالات باز شود.

گودرزی با اشاره به پرونده کوین کنستانت توضیح داد: با تاریخی که برای این پرونده اعلام شده است ظاهرا مربوط به دوره اول حضور من در باشگاه تراکتور و مدیریت علیرضا اسدی بود. اگر عقد قرارداد با این بازیکن مربوط به دوره مدیریت اسدی باشد، به این دلیل که ۴-۳ ماه پس از جدایی وی همچنان در باشگاه حضور داشتم، به ما هم مربوط است اما اصلا درخصوص این پرونده حضور ذهن ندارم. قرارداد استوکس، اروین، حاج صفی، شجاعی و دژاگه و … در زمان فعالیت من در باشگاه امضاء شد اما هیچ یک از این قراردادها با نظر معاونت حقوقی باشگاه تراکتور امضاء نشد‌.

وی اضافه کرد: قطعا ورود معاونت حقوقی باشگاه به بحث قراردادها و رویت آنها برای برخی افراد ضرر داشته است که مانع این کار شدند. اگر قرار باشد بخش حقوقی درخصوص یک قرارداد نظر بدهد قطعا مسائلی را در نظر می گیرد تا ایرادات قرارداد بسته شود. دلال ها و برخی افرادی که نه تنها سواد حقوقی بلکه سواد عادی هم ندارند در تصمیم گیری های باشگاه تراکتور از همه جلوتر هستند و نکته جالب تر حمایت تصمیم گیرندگان اصلی باشگاه از این افراد به جای واحد حقوقی است‌.

معاون حقوقی سابق باشگاه تراکتور ادامه داد: یکی از دلایل جدایی من از تراکتور در زمان مدیریت نظمی هم این بود که اعلام کردم اگر هر قرارداد و نامه تعهدآوری  به رویت واحد حقوقی نرسد، درباره اش پاسخگو نیستم اما دیدم همچنان همان رویه سابق که سبب تلنبار شدن پرونده ها روی هم و به وجود آمدن شرایط فعلی برای باشگاه شده است ادامه می‌دهند اما تیر پیکان طرفداران، رسانه ها و … به سمت بخش حقوقی است درحالیکه اصلا این بخش نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است .

وی درباره نقش افرادی مثل آرش شکری و هوشنگ نصیرزاده که در زمان انعقاد قرارداد با کنستانت در دفتر استانبول باشگاه تراکتور حضور داشتند در انعقاد این قرارداد، گفت: واقعا حرف برخی افراد بدون سمت در باشگاه جلوتر از افراد ذی‌سمت بود. درباره حضور نصیرزاده در زمان انعقاد قرارداد با کنستانت اطلاعی ندارم اما می‌دانم وی در آن زمان با وجود حضور در ماشین‌سازی، هیچ سمتی در تراکتور نداشت.

معاون حقوقی پیشین تراکتور افزود: آرش شکری یک کارمند جزیی در شرکت دریک بود. کاری به اینکه چگونه سر از استانبول درآورد ندارم اما اینکه بخواهد به عنوان مدیر باشگاه قرارداد این بازیکن را امضاء کند عجیب است. نمی‌دانم وی از چه شخصی نمایندگی گرفته و اگر قرار بود چنین کاری انجام شود باید از مدیرعامل وقت یعنی علیرضا اسدی این نمایندگی را می‌گرفت اما خود اسدی هم  از خیلی از قراردادها بی اطلاع بود. باور کنید ما هم مثل خیلی از مردم از فضای مجازی و پس از عقد قرارداد با یک بازیکن متوجه چنین موضوعی می‌شدیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: باشگاه تراکتور یکی از زیرمجموعه های شرکت دریک است اما خودش یک شخصیت حقوقی مستقل و دارای هیات مدیره و مدیرعامل مستقل است و شرکت دریک اختیارات را به آنها تعیین کرده است. به همین دلیل اگر قرار بود شخصی به شکری برای امضای قرارداد با کنستانت نمایندگی بدهد باید مدیرعامل وقت باشگاه چنین کاری انجام می‌داد. از این موضوع اطلاع دقیق ندارم اما شاید به احتمال خیلی کم وقتی اسدی جا به جا شد، هیات مدیره‌چنین اختیاری به شکری داد. البته در آن صورت هم باید شرکت فرهنگی- ورزشی تراکتور به این فرد نمایندگی می‌داد تا این کار وجاهت پیدا کند.

وی در خصوص اینکه آیا در زمان شکایت کنستانت هم معاونت حقوقی باشگاه تراکتور در جریان ارسال دفاعیه و پیگیری موضوع نبود، پاسخ داد: در بحث پرونده های بین المللی در دوره‌ای از یک وکیل سوئیسی به نام لودویک ده لیشت استفاده کردند. وی تمام پرونده ها را به عنوان وکیل تراکتور باخت اما هر پرونده ای علیه این باشگاه گرفت پیروز شد. دفاعیه باشگاه هم درباره پرونده کنستانت در زمان بنده نبوده تا نوع دفاعیه را بدانم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=56126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.