• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

معرفی برترین جاذبه های شیراز، کیش و استانبول

  • کد خبر : 24735
  • 20 بهمن 1399 - 22:33
معرفی برترین جاذبه های شیراز، کیش و استانبول
بام نیوز:از پر ترددترین شهرهای توریستی در ایام عید، شیراز، کیش و استانبول می باشد. بازدید از این جاذبه ها را به اتمام پاندمی کرونا ویروس موکول کنید.

به گزارش بام نیوز، بنابر اعلام کارناوال، دانستن برترین جاهای دیدنی این شهرها می تواند به کیفیت سفرتان کمک کند تا در زمان صرفه جویی کنید و بیشتر از سفر لذت ببرید.

جاهای دیدنی شیراز

۱. باغ ارم شیراز: باغ ارم یکی از ۹ باغ ایرانی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این باغ با فضای بسیار زیبا و دلنواز و امکاناتی مناسب، لحظاتی خوش را برای‌تان به ارمغان می آورد. در این باغ فرصت پوشیدن لباس‌های سنتی و ثبت عکس یادگاری با آنها را دارید.

گیاهان این باغ در نوع خود بسیار دیدنی و کم نظیرند و بلندترین سرو شیراز هم در میان آنها قرار دارد. تزئینات بنای این باغ مبهوت کننده هستند و ارزش بسیار زیادی از نظر هنری و معماری دارند.

باغ ارم تنها یکی از ده‌ها جاذبه‌ای ست که در شهر بهارنارنج‌ها یعنی شیراز امکان بازدید از آن را دارید. اگر بخواهید در مورد دیگر دیدنی‌ها و تفریحات این شهر و اقامت در آن بدانید، می‌توانید وارد صفحه جاهای دیدنی شیراز شوید.

۲. حافظیه: در شمال شهر شیراز آرامگاهی وجود دارد که نامش برای همه ساکنان این سرزمین کهن آشناست. هر که به شیراز قدم می گذارد راهی آرامگاه حافظ می شود و در آن ساعات خوشی را می گذراند.

این مجموعه با نام حافظیه شناخته می شود و همان طور که از نامش پیداست، محل دفن حضرت حافظ، یکی از شعرای ایران زمین است. فضای دلنشین این آرامگاه می تواند آرامش را برای تان به ارمغان بیاورد و ساعات خوشی را برای شما بیافریند.

علاوه بر حافظ، عرفا و شعرای نامداری در این مکان به خاک سپرده شده اند که هر یک در نزد مردم از جایگاه خاصی بر خوردارند.

جاهای دیدنی کیش

۱. کاریز کیش: شهر زیرزمینی کیش که با نام‌های قنات کیش، کاریز کیش و شهر زیرزمینی کاریز نیز خوانده می‌شود، یکی از جاهای دیدنی کیش است که قدمت آن به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. این مجموعه، هرگز یک شهر زیرزمینی تاریخی نبوده و در اصل شبکه‌ای از مسیرهای زیرزمینی را تشکیل می‌دهد که توسط ایرانیان برای هدایت آب حفر شده است.

کاریز معادل فارسی قنات است و به سازه‌ای خطاب می‌شود که در گذشته برای هدایت آب های زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گرفت. از دیرباز، هنر احداث کاریز، مخصوص ایرانیان و در انحصار آنان بوده است و از آنجا که قدمت برخی کاریزهای ایران به شش هزار سال نیز می‌رسد، می‌توان ایرانیان را صاحبان اصلی هنر ایجاد قنات دانست.

کاریز کیش حدود ۱۵ کیلومتر طول دارد و در عمق ۱۴ متری زیرِ زمین ایجاد شده است. این کاریز حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و از نظر طول رشته قنات و یا عمق چاه ها قابل مقایسه با قنات‌های دیگر در سایر نقاط ایران نیست‌. این ساختار تماشایی، بدون ابزارآلات پیشرفته و با وسایلی مانند تیشه و کلنگ احداث شده است و هنوز آثار این ابزار بر سقف مشاهده می‌شود.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساختار زیرزمینی می توان به مرجانی بودن، جریان آب شیرین، هوای خنک در زیرِ زمین و سقف مرجانی مملو از فسیل‌های با قدمت بسیار بالا اشاره کرد. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شوند از کاریز کیش در زمره مهم‌ترین جاذبه های ایران و حتی جهان نام برده شود.

۲. شهر تاریخی حریره: یکی از این جاذبه های تاریخی و البته متفاوت جزیره کیش، شهر باستانی حریره است که گفته می شود قدمت آن به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری باز می گردد؛ جاذبه ای که نامش در فهرست آثار ملی ایران نیز به چشم می خورد.

این شهر در زمان رونق، حدود ۱۲۰ هکتار وسعت داشت و مجموعه ای از بناهای ساحلی، عمارت های اعیانی، حمام، مسجد، کارگاه های شیشه گری، تاسیسات آبی و قنات را در خود جای داده بود. جالب است بدانید که یکی از قدیمی ترین حمام های ایران نیز در این شهر تاریخی قرار دارد.

امروزه از آن حریره باشکوه، تنها ویرانه ای برجای مانده است اما بازدید و گشت در کوچه پس کوچه های آن می تواند شما را به سفری در تاریخ ایران ببرد. همچنین تماشای طلوع و غروب آفتاب یکی از جذابیت های گردش در این مکان تاریخی ست.

جاهای دیدنی استانبول

۱. رستوران توگرا استانبول: اگر به دنبال یکی از بهترین و البته لوکس ترین رستوران های استانبول هستید، توگرا همان گزینه مورد نظر شماست که می تواند انتخاب مناسبی برای جاهای دیدنی استانبول باشد.

این رستوران زیبا که در طبقه اول کاخی مجلل و عثمانی به نام چراغان (Çırağan) قرار دارد، درست در حاشیه دریای مرمره قرار گرفته و بنابراین به راحتی می توان پیش بینی کرد که چه چشم انداز زیبا و رویایی در پیش روی شما قرار دارد.

توگرا، رستورانی با سبک و سیاق ترکی است که این را از هنگام ورود متوجه خواهید شد. کافی است به درون این رستوران پا بگذارید تا نقاشی های دوره عثمانی، سبک چیدمان میزها و صندلی ها و لوسترها و حتا آرایش پرده ها توجه تان را جلب کنید.

بهترین قسمتش زمانی است که از میان انواع غذاهای ترکی منو، چند تا را سفارش دهید و منتظر سرو غذا شوید. پیشخدمتی مودب با تسلط به زبان انگلیسی در برابر شما ظاهر خواهد شد که سینی بزرگی از غذاهای ترکی و مزه های سنتی در دست دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.