• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1
گفت و گو اختصاصی

معرفی یک نخبه ورزشی استان بوشهر

  • کد خبر : 6725
  • 27 آبان 1399 - 11:33
معرفی یک نخبه ورزشی استان بوشهر
گفت و گو اختصاصی با یک نخبه ورزش استان بوشهر

از جمله رسالت های نشریات و سایت های خبری ، معرفی الگو به جامعه است.یکی از الگوهایی که می توان به جامعه معرفی کرد نخبگان و افراد موفق آن جامعه است . پایگاه خبری بام نیوز  در راستای این رسالت ،سعی در معرفی نخبگان و الگوهای موفق شهرستان نموده است.در این قسمت نیز همانند  به معرفی یکی دیگر از جوان موفق اسبق وپیشکسوت ونایب رئیس حال والیبال بوشهر  که در امر ورزش توانسته  الگو باشد پرداخته است در ادامه ؛ صحبت های این  پیشکسوت. ورزشی شهرستان بوشهر   را  که در مصاحبه باپایگاه خبری بام نیوز  صورت گرفته  را  به نظر مخاطبان محترم می رسانیم

 لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
اینجانب کمال قایدی ،در سال ۱۳۵۴متولد شدم.مهندس عمران کارمند پایانه های نفتی ایران خارگ. مدیریت عملیات عمومی .. متاهل دارای دو فرزند. پسرم  بنام مبین ودخترم مهسا  هم اینک نیز در شهر بوشهر  ساکن می باشم  .

امروز که کشور در گیر ویروس کروناست خانواده چگونه با قرنطینه جهت پیشگیری از این ویروس منحوس  کنار امدن.؟

خودم که کارم اقماری هست وباید برای کار مدوام ۱۴ روز در ماه درخدمت شرکت باشم و۱۴ روز بعد درخدمت خانواده و والیبال استان.
بیشتر مشکلات واداره خانواده روی دوش همسرم هست این خاصیت خانواده کارکنان اقماری میباشد. که اینجا جا دارد از زحمات ایشون تشکر کنم. همسرم. مهندس شیمی؛ گوینده  ونویسنده کودک نوجوان هست علاوه برخانه داری مشغول نوشتن دوکتاب (رمان) می باشد.
پسرم مبین  کلاس دهم.  مسلط به زبان انگلیسی درحال حاضر  بصورت مجازی گرفتار درس خوندن وفرا گرفتن زبان دوم آلمانی میباشد.
دخترم مهسا. کلاس پنجم. مسلط به ساز ویلون. ومثل برادرش
بصورت مجازی مشغول درس‌؛ موسیقی و فرا گرفتن زبان انگلیسی بصورت جدی هست. خلاصه قبل از این ویروس هم جدا سرشون شلوغ بوده این برنامه ها هم باعث شده که حوصله آنها در خانه سر نرود.

 

فعالیت های ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید و در چه مسابقاتی شرکت داشته اید ؟

بنده از سال ۶۸ از آموزشگاه ورزش مدارس ودر باشگاه ایران جوان زیر نظر اساتید :برادربز رگترم جلال قایدی. سیاوش اردشیر دوانی. وحسین بادیانی  آغاز کردم و همچنین توی تیمهای ،سوپر لیگی فولاد اهواز؛ لوله سازی اهواز ؛ پتروشیمی بندر امام؛ شهرداری بوشهر.و………..زیر نظر اساتید های بزرگ  فعالیت داشته ام .

 

اساتید شما چه کسانی بودند؟
آقایان برادر م جلال قایدی؛ حسین بادیانی؛ سیاوش دوانی ‌؛ حبیب اوید زاده؛ رضا صادقی؛ جلال همت پور

تاکنون در چه مسابقاتی شرکت کرده و چه رتبه هایی را بدست آوردید و به چه کشورهایی سفر کردید؟

مسابقات لیگ دسته یک  کشوری و سابقه حضور درمسابقات سوپرلیگ و لیگ برتروالیبال  ایران را هم دارم.ودرسال دهه هفتاد چندبار در پست خودم که سرعتی زن بودم بهترین مسابقات  کشور شدم.

موفقیت های خود را مدیون و مرهون چه چیزها یا چه کسانی میدانید ؟

در مرحله اول زحمات مربیانم،بعد حمایت های خانواده و تلاش و پشتکاری که بدون وقفه انجام دادم.

آیا امکانات موجود در رشته شما در سطح شهرستان بوشهر و استان جوابگوی نیازهای علاقه مندان میباشد؟
از لحظ سخت افزاری ونرافزاری  مثلاتعداد سالن ورزشی ومربی آن برجسته وباعلم روز… بله… اما درحال حال حاضر متاسفانه هیچ باشگاه فعالی نداریم. که جوانانی که از آکادمی والیبال. آموزش  وتعلیم  می بینند. جذب باشگاه بشوند. انشالله با تلاش پشتکار رئیس هیات والیبال استان آقای حسن  بازدرهوا وکادر  جوان وبا تدبیرش بتوانند این کشتی به گل نشسته را به حرکت بیندازند

چه کمبودهایی در  حوزه فعالیت شما احساس میشود که مانع پیشرفت ورزشکاران میگردد؟

کمبود زیاد است ولی یکی از مشکلات اساسی  ورزشکاران نبودن باشگاه فعال. وتوجه زیاد به ورزش فوتبال… فاصله گرفتن مسوولان استانی  از ورزش مهم والیبال  است. که این اتفاق بارها برای ازبین رفتن والیبال شده. راهیابی شهرداری بوشهر ودلیران تنگستان به لیگ برتر و اخیرا تیم دشتستان در لیگ دسته یک کشور که هیچ کدام حمایت نشدند. همین امر باعث از بین رفتن والیبال وبی انگیزگی ورزشکاران  ودور شدن پیشکسوتان وحتی اسپانسرهای. مالی والیبال شد. که امیدوارم مسولین ومدیران بوشهر  باتوجه به موفقیت های تیم وملی والیبال در جهان وجایگاه ارزشمند والیبال در کشور واین همه جوانان با استعداد  گوشه چشمی هم به والیبال استان بیندازند. چونکه والیبال استان بوشهر در کشور ریشه دارد.

سالی که  قهرمان شدید برخورد مسئولین با شما چگونه بود و چه قول هایی دادند و آیا عملی هم شدند ؟
من برای شهر خودم بوشهر کم توپ زدم ولی آخرین بازیم که در تیم شهرداری بوشهر بود وبه لیگ برتر راه یافتیم فقط تربیت بدنی  و ورزشکاران. خود شهرداری  استقبال کردند.بله قول هایی  دادند که  اما وقتی  متوجه شدیم. که بیخیال لیگ برترو والیبال بوشهر شدند تیم شهرداری بوشهر را کنسل کردند. یعنی اون سال حکم مرگ والیبال بااین حرکت اشتباه امضاء کردند. اینجا جا داره از یک مرد زحمتکشی که داشت ماشین والیبال به حرکت در می آورد قدر دانی کنم. آقای رضا جمشیدی مدیر  کل اسبق ورزش جوانان استان .

برای  آینده  چه برنامه ای دارید؟

با مسولیتی که در اختیار من گذاشته شده با کمک کادر هیات؛ کمک فکری وحضور پیشکسوتان. وبلاخص توجه مسولین. یک رونق اساسی به والیبال استان بدهیم واقعا این  بچه ها حیف هستند. ما ورزشکارانی داشتیم و داریم که در تیم ملی بودند ویا در حد تیم ملی هستند ولی الان سردر گم هستند. مثلا برادران کرمی . َ؛ محمد علی پیران که با تلاش خودش در لیگ ترکیه مشغول به بازی است. همچین استعدادهایی در بوشهر زیاد هستند.

به نظر شما در خصوص ترویج ورزش در جامعه ، چه ارگان هایی باید درگیر شوند و چه کارهایی باید بکنند؟

خود اداره ورزش و جوانان که باید ورزشکاران را حمایت کند و در مرحله دوم مسئولین استان  باید به ورزش والیبال  کمک کنند تا بتوانیم در  آینده موفق شویم.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش به نظر شما چه راه کارهایی برای اجرایی شدن آن وجود دارد؟

قهرمانان رشته های ورزشی وقتی بعد از چند سال ورزش حرفه ای را کنارمی گذارند ،متاسفانه هیچ امنیت شغلی ندارند؛  حتی وقتی در مسابقاتی به اسم شهرستان هم شرکت می کند باید لباسهایشان   خودشان  تهیه کنیم.
…فقط حمایت ورزشکاران..

نقش والدین و مربیان در ترغیب فرزندان به ورزش،در چه جایگاهی قرار دارد؟

مرحله اول والدین هستند که موافقت می  کنند و با موافقت و تشویق والدین است که به مدارج بالای ورزشی برسند و در کل حمایت خانواده است که باعث موفقیت می شود.

پدر و مادر شما برای ورزش شما چقدر وقت گذاشته اند؟

خدا رحمت کنه پدر ومادرم تا آنجایی که توانستند حمایت کرده اند هم از نظر معنوی و مادی.

اگر شما یک بار دیگر به کودکی برگردید،این مسیر را دوباره طی خواهید کرد؟
اگه آینده مشخص بود خیر..

توصیه شما به ورزشکاران چیست؟

ورزشکاران چون در جامعه در دید بیشتری هستند باید مسائل اخلاقی را بیشتر مد نظر داشته باشند و علاقه و پشتکار داشتن باعث موفقیت می شود.

سخن شما با مسئولین استان بوشهر ؟

حمایت آن چنانی نمی شود؛بعضی از مسئولین ورزش دوست هستند و بعضی ها خیلی راغب نیستند، در صورتی که کسی عمرش را در ورزش می گذارد بدون هیچ توقعی به زندگی خودش ادامه میده .ورزشکاران مستلزم حمایت از طرف مسئولین هستند.

بعنوان مثال. اگر همانند فوتبال از اونموقع از تیم والیبال شهرداری و دلیران تنگستان وتیم دشتستان حمایت می‌کردند. الان والیبال استان بوشهر. به اینصورت نبود. زمانی شور و شوقی در والیبال بوشهر درجریان بود. فقط شهر ۱۰ باشگاه فعال داشت. دشتستان قطب والیبال استان بود. الان این باشگاه ها کجا هستند.

کلام آخر؟

از زحمات خانواده ام  و مربیانم.  مدیر ورزش جوانان استان که خیلی والیبال درحد  توان خودش، همراهی می کند. ریاست محترم هیئت والیبال  استان بوشهر تشکر می کنم

گفت و گو : کورش امینی

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.