• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
0

مقابل عراق خونسرد و منظم بازی کردیم / قرار گرفتن در ترکیب تیم‌های پرتغالی ساده نیست

  • کد خبر : 45382
  • 30 خرداد 1400 - 20:47
مقابل عراق خونسرد و منظم بازی کردیم / قرار گرفتن در ترکیب تیم‌های پرتغالی ساده نیست
بام نیوز:

خوزستان ملی‌پوش خوزستانی با بیان اینکه مقابل عراق مثل بازی با بحرین خونسرد، منظم و صبور بودیم، گفت: پیروزی مقابل عراق حُسن ختامی بر ماه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی جهت راهیابی به مرحله بعدی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود.

جعفر سلمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فوتبال را از همان دوران کودکی در کوچه پس کوچه‌های محل زندگی‌ام روستای آبشار شادگان مانند تمامی بچه‌های محروم، شروع کردم و مثل بیشتر بچه‌های جنوب از همان دوران، عاشق توپ و فوتبال شدم. من‌ به عشق توپ پلاستیکی از خواب بیدار می‌شدم و به عشق آن با پاهای برهنه در گرمای سوزان و طاقت فرسا در زمین‌های خاکی بازی می‌کردم و سپس به عشق روز جدید دیگر با توپ، به رختخواب می‌رفتم.

خوزستان را هیچ گاه نمی‌توان بدون فوتبال تصور کرد

وی درباره دنیای فوتبال در مهد فوتبال، خوزستان و زادگاهش شادگان نیز گفت: اساسا فوتبال در رگ و خون بچه‌های خوزستان و شادگان جریان دارد و به قولی بچه‌ها در خوزستان فوتبالیست به دنیا می‌آیند. به نظر من اگر فوتبال را از بچه‌های خوزستانی بگیرند، گویی زندگی را از آن‌ها گرفته‌اند. در خوزستان و شهرم شادگان و روستایم آبشار، مردمانش به ویژه بچه‌ها با فوتبال زندگی می‌کنند و با آن نفس می‌کشند. خوزستان را هیچگاه نمی‌توان بدون فوتبال تصور کرد زیرا خوزستان، مهد و شناسنامه فوتبال ایران است و در تاریخ طویل و عریض تیم‌ملی، پس از تهران، بیشترین بازیکن را به تیم‌های مختلف ملی کشورمان تقدیم کرده است.

در فوتبال خوزستان عرضه و تقاضا همخوانی ندارد

این فوتبالیست ادامه داد: در خوزستان استعدادهای فراوانی وجود دارند اما چشم بینایی نیست تا آن‌ها را ببیند و از طرفی امکانات این جا نیز در حد و اندازه بازیکنان فوتبال و استعدادهایش وجود ندارد. این جا به نوعی عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد. خوزستان و شادگان معدنی تمام نشدنی از بازیکنان مستعد و درخشانی است که برای شناسایی، پرورش و شکوفایی آن‌ها نیاز به امکانات و زیرساخت‌های فراوانی است تا بتوان استعدادهای بالقوه را به بالفعل درآورد. قطعا با پتانسیلی که در زمینه فوتبال در خوزستان موجود است، می‌توان تیم‌های ملی و حتی باشگاهی کشور را در تمامی رده‌های سنی‌اش تغذیه و تامین کند اما متاسفانه کمتر به این دیار نفت، نخل، آفتاب و فوتبال بها داده می‌شود. ان‌شاالله مسئولان محترم نگاهی دوستانه و مهربانانه به بچه‌های محروم خوزستان و به ویژه شادگان داشته باشند.

برای همیشه مدیون سرجیو هستم

وی همچنین درباره تاثیر پائولو سرجیو سرمربی سابق نفت آبادان در پیشرفت او در فوتبال، گفت: من در رده‌های جوانان و امیدها به همراه تیم صنعت نفت در لیگ برتر کشور بازی کردم و از آن طریق به تجارب گران‌بهایی دست یافتم. ابتدا آقای کمالوند از بنده در تیم اصلی نفت آبادان استفاده کرد و جا دارد از او تشکر کنم. سال بعد نیز سرجیو پرتغالی سرمربی صنعت نفت شد و من را بیشتر به بازی گرفت. او خیلی به من اعتماد کرد و مسئولیتم را چند برابر کرد. من نیز تمام تلاشم را کردم تا جواب اعتمادش را بدهم. من با تلاش، ممارست و زحمات فراوان، توانستم جواب اعتماد سرجیو را بدهم. او حق بزرگی به گردن من دارد و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم و برای همیشه مدیون او هستم. در فصل طی شده نیز در تیم پورتیموننزه زیر نظر سرجیو فعالیت کردم و چیزهای جدیدتری از او آموختم. سرجیو تفکر و زندگی حرفه‌ای را به من آموخت و امیدوارم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

حضور در فوتبال پرتغال، افق جدیدی به روی من گشود

سلمانی درباره حضور در فوتبال پرتغال و بازی در تیم پورتیموننزه نیز عنوان کرد: ورود به لیگ برتر حرفه‌ای فوتبال پرتغال و مجددا بازی کردن زیر نظر پائولو سرجیو، نقطه عطفی در زندگی ورزشی‌ام محسوب می‌شود. او در این یک سال تغییرات فراوانی در سبک زندگی، شیوه بازی، نگرش و نگاهم به فوتبال مدرن امروزی، پدیدار کرد. قطعا تجربه بیشتری پیدا کردم و با فرهنگ فوتبالی و اجتماعی جدیدی آشنا شدم و با بازیکنانی که از کشورهای مختلفی در تیم پورتیموننزه حضور دارند، شرایط جدیدی را تجربه کردم. هرچه بود، شرایط جدید، دیدگاه و افق جدیدی را به روی من گشود و من را نسبت به آینده امیدوارتر کرد.

قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم‌های پرتغالی ساده نیست

وی در پاسخ به این سوال که کیفیت لیگ برتر پرتغال را چگونه می‌بینید؟ گفت: کیفیت فوتبال پرتغال بسیار بالا است و بازی کردن در آن به این راحتی‌ها هم نیست. بیشتر تیم‌های پرتغالی از بازیکنان آمریکای جنوبی (به ویژه برزیل)، آفریقایی و حتی اروپای شرقی و مرکزی استفاده می‌کنند و در وصف سطح کیفی لیگ پرتغال همین بس که تیم پورتو که دوست خوبم آقا مهدی طارمی ستاره آن محسوب می‌شود با حذف یوونتوس تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نیز صعود کرد و در دو دیدار رفت و برگشت فقط با اختلاف یک گل توسط چلسی حذف شد. تیمی که با مغلوب کردن منچسترسیتی به قهرمانی چمپیونزلیگ رسید. بنابراین رقابت در لیگ پرتغال و قرار گرفتن در ترکیب اصلی، کار ساده‌ای نیست و نیاز به تلاش طاقت فرسا دارد.

بهترین لحظه زندگی فوتبالی‌ام، دعوت به تیم‌ملی بود

این فوتبالیست خوزستانی درباره دعوت به تیم‌ملی ایران و احساسش از بازی در تیم‌ملی، خاطر نشان کرد: پس از حضور در لیگ پرتغال و بازی کردن مجدد زیرنظر پائولو سرجیو، دعوت به تیم‌ملی کشورم از سوی دراگان اسکوچیچ که یک نیم‌فصل رویایی را با او در تیم صنعت نفت سپری کردم، بهترین لحظه زندگی فوتبالی‌ام محسوب می‌شود. باید در چنین شرایطی قرار بگیرید تا بتوانید آن را درک کنید. اولین حضورم در اردوی تیم‌ملی احساس فوق‌العاده و بی‌نظیری را در من به وجود آورد که هیچ گاه آن را فراموش نخواهم کرد. در بازی مقابل تیم‌ملی سوریه که اولین بازی ملی‌ام به شمار می‌رود، بازیکنان باتجربه تیم به خوبی من را پذیرفتند و تجارب خود را در اختیارم قرار دادند. ما همانند یک خانواده در کنار هم زندگی می‌کنیم تا از لباس و پرچم مقدس کشورمان جانانه دفاع کنیم. ما همه یک روح در قالب یک تیم بودیم و آن تیم‌ملی ایران است. ما نماینده ۸۵ میلیون ایرانی هستیم که با فوتبال زندگی می‌کنند. هرچه داریم از وطن و خاک پاکش داریم، هرچه داریم از مردم شریف، نیک اندیش و خونگرمش داریم.

فضای اردوی تیم‌ملی بسیار دوستانه و برادرانه بود

وی همچنین درباره  جو و کیفیت اردوی تیم‌ملی هم عنوان کرد: ما از ابتدای سال جدید دو اردوی کوتاه مدت در تهران و کیش داشتیم و در این مدت با تلاش فدراسیون، اسکوچیچ و سایر کادر سرپرستی تیم‌ملی و به ویژه آقای باقری و آقای هاشمیان، تمرینات بسیار منظم و با کیفیتی را پشت سر گذاشتیم. فدراسیون با انتخاب جزیره کیش بهترین تصمیم را در شبیه‌سازی آب و هوایی با کشور بحرین گرفت و بازیکنان تیم، تطابق‌پذیری خوبی را سپری کردند، اگرچه من در شادگان با چنین شرایطی بزرگ شدم. فدراسیون در جزیره کیش و کشور بحرین همه نوع امکانات را در اختیار کادرفنی و بازیکنان قرار داد که جا دارد از مسئولان منطقه آزاد جزیره کیش نیز تشکر کنم. فضای اردو همان طور که گفتم، بسیار دوستانه و برادرانه بود و اسکوچیچ و دستیارانش، فضای با طراوت و نشاط آوری را در اردوی تیم‌ملی به وجود آوردند و درکل، همه چیز از پیش برنامه‌ریزی شده بود و ما هیچ کمبودی احساس نکردیم.

سلمانی درباره دیدارهای تیم‌ملی در انتخابی جام جهانی نیز گفت: همه مجموعه تیم‌ملی از روزی که به عنوان سربازان مردم و کشور در قالب تیم‌ملی فوتبال، اردوی آماده‌سازی را شروع کردیم، هدف‌مان، پیروزی در هر چهار بازی بود که خوشبختانه به لطف خدا و همت بازیکنان و دعای خیر مردم، در هر چهار بازی پیروز شدیم و ‌فکر کنم دل میلیون‌ها ایرانی را شاد و خوشحال کردیم. ‌اکنون نگاه و توجه ما و تصمیم‌گیران اجرایی و فنی تیم‌ملی به مرحله بعدی بازی‌ها است و مطمئنا با تمام‌ توان خود را آماده مرحله سخت‌تری از مرحله پیشین خواهیم کرد.

به عهد خود وفادار ماندیم

وی با اشاره به بازی‌های تیم‌ملی پیش از دیدار حساس و تعیین‌کننده مقابل عراق، خاطر نشان کرد: ما بازیکنان تیم‌ملی در مدت زمانی که در کوران رقابت‌ها بودیم، طبق برنامه از پیش تعیین شده اسکوچیچ و دستیارانش بازی به بازی پیش رفتیم، هرچند زمین المحرق (جایی که مقابل هنگ کنک  و عراق بازی داشتیم) چمن مناسبی نداشت و بازی کردن روی زمین، مشکلاتی را برای بازیکنان تکنیکی ما ایجاد کرده بود اما همه تیم چه کادرفنی و سرپرستی و چه بازیکنان و سایر عوامل تیم از همان روز اول با هم عهد بستیم که در مقابل کلیه مشکلات ممکن و پیش روی، قدمی عقب نکشیم تا مردم خود را با صعود از این مرحله شاد کنیم و به عهد خود نیز وفادار ماندیم. بحرین را پس از سالیان سال در زمینش بردیم و دو تیم هنگ‌کنگ و کامبوج را نیز پشت سر گذاشتیم. ما در گروه خود، تنها تیمی بودیم که چهار بازی را پشت سر هم انجام دادیم.

مقابل عراق مثل بازی با بحرین خونسرد، منظم و صبور بودیم

این ملی‌پوش فوتبال در پاسخ به این سوال که چگونه پس از سال‌ها مقابل تیم‌ملی عراق به پیروزی رسیدید و آیا تیم‌ملی می‌تواند به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه پیدا کند؟ گفت: ما از همان لحظه ابتدایی ورود به بحرین مصمم بودیم تا بحرین و عراق را ببریم تا باخت در دور رفت را جبران کنیم و برای صعود نیز چاره‌ای جز این کار نبود. دراگان برای ما نقشه راه کشیده بود و ما بازی به بازی پیش می‌رفتیم. پیروزی مقابل عراق حُسن ختامی بر ماه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی جهت راهیابی به مرحله بعدی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. همه بچه‌ها عزم راسخی داشتند که بهترین عملکرد خود را مقابل عراق انجام دهند. مهم تمرکز کردن روی برنامه‌های کادرفنی و پرداختن به بازی خودمان و پرهیز از حواشی و جنگ‌های روانی بود که احتمال می‌دادیم حریف برای برهم زدن نظم تیمی و تمرکز ما انجام دهد. ما در بازی مقابل عراق دقیقا همانند بازی مقابل بحرین خونسرد، منظم و صبور بودیم و مطمئن بودیم با چنین برنامه‌ای عراق حریف ما نمی‌شود، زیرا هوش و بازی‌خوانی دراگان، کیفیت و تجربه بازیکنان ما نقطه قوت ما بود، چیزی که عراقی‌ها از آن کم‌بهره بودند.

هدف نهایی همه ما راه یافتن به جام جهانی است

وی افزود: ان‌شاءالله در مرحله بعدی و پایانی راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به یاری خدا، با ثبات در کادرفنی، همت و تلاش همه بازیکنان و دعای خیر مردم و برنامه‌ریزی فدراسیون و مسئولان تیم‌ملی برای سومین بار متوالی راهی جام جهانی شویم تا دل تمامی هموطنان خود را شاد کنیم و آن‌ها را با نشاط و مسرور ببینیم. مجددا تکرار می‌کنم، هدف نهایی همه ما راه یافتن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است زیرا ما دارای مسئولانی دلسوز و پرتلاش در فدراسیون، کادر فنی قوی و بازیکنان بین‌المللی و دعای خیر ۸۵ میلیون ایرانی هستیم که عاشقانه فوتبال را دوست دارند و ما همیشه از آن‌ها انرژی می‌گیریم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.