• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3

ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای باز/ آماده‌باش بیمارستان‌ها

  • کد خبر : 73342
  • 24 فروردین 1401 - 21:07
ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای باز/ آماده‌باش بیمارستان‌ها
بام نیوز: سومین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا امروز(سه‌شنبه، ۲۳ فروردین) برگزار و ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای باز و آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مصوب شد.

به گزارش بام نیوز، سومین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا با حضور عابد ملکی – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، سعید محمودی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران – و نمایندگان سایر دستگاه‌ها امروز (۲۳ فروردین) در استانداری تهران برگزار شد. از مصوبات این جلسه به اصلاح دستورالعمل اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا می‌توان اشاره کرد و مقرر شد این موضوع در دستور کار مراجع مربوطه قرار گیرد.

همچنین مصوب شد، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای ارائه خدمات به مردم در حال آماده‌باش کامل باشند، حضور و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و مهدکودک‌ها در محیط‌های باز نیز ممنوع است.

بر اساس مصوبات کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا، مقرر شد سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی لازم، ارایه توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و نظایر آن اقدام کنند.

علاوه‌بر آن، استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت توسط آحاد مردم و به‌ویژه شاغلان، پلیس راهور و شهرداری‌ها و … که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، ضرورت دارد.

در پایان توصیه شد که با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی مبنی‌بر وزش باد شدید، از کوهنوردی، کار روی سازه‌های مرتفع و عدم تردد در کنار سازه‌های نیمه‌تمام، خودداری و نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها اقدام شود.

همچنین عابد ملکی به پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران گفت: توصیه می‌شود بیماران قلبی، ریوی، سالخوردگان و کودکان تا حد امکان از قرارگیری در فضای باز و مواجهه با هوای ناسالم پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به وزش باد شدید از شهروندان تقاضا دارم که حداکثر مراقبت لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.