• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

منطقه تفریحی میاندار گیلانغرب نوروز امسال روزانه پذیرای ۱۷ هزار گردشگر بود

  • کد خبر : 84993
  • 15 فروردین 1402 - 23:46
منطقه تفریحی میاندار گیلانغرب نوروز امسال روزانه پذیرای ۱۷ هزار گردشگر بود
بام: فرماندار گیلانغرب گفت: منطقه تفریحی و گردشگری میاندار در ایام تعطیلات نوروز امسال روزانه پذیرای ۱۷هزار نفر از گردشگران و مهمانان نوروزی بود.

«وحید محمدی» روز سه‌شنبه در گفت و با خبرنگار بام افزود: منطقه تفریحی میاندار که در اصطلاح محلی به آن «ناودار» می‌گویند از مناطق طبیعی شهرستان گیلانغرب و از بکرترین مناطق طبیعی ایران است که به واسطه طبیعت سبز این منطقه پذیرای شمار زیادی از گردشگران و مهمانان به خصوص در ایام پایانی اسفند و فروردین و اردیبهشت ماه است.

وی اظهار کرد: پارک طبیعی میاندار با مناظر طبیعی و دل انگیز در جنوب شرق شهر گیلانغرب قرار دارد که همواره پذیرای خیل عظیمی از شهروندان است.

فرماندار گیلانغرب گفت: در این تفرجگاه طبیعی آثار باستانی فراوانی از جمله قلعه مهرنگار و گورهای بسیاری واقع است که باعث شده مورد بازدید بسیاری از دوستداران تاریخ کهن این سرزمین باشد.

محمدی ادامه داد: فضای جنگلی ۲ سمت جاده میاندار با درختان بلوط به استان ایلام وصل می شود و طبیعت مفرح این مکان که این روزها بهشتی بسیار دیدنی است باعث شده تا برای چند صباحی هم شده افراد بسیاری با برپایی چادرهایی، زندگی در دامن طبیعت را به زندگی شهرنشینی ترجیح دهند و شب ها و روزها را در دامن طبیعت سرسبز این منطقه سپری کنند.

وی در ادامه از توزیع کیسه های زباله و همچنین حضور دستگاه های امدادی و خدماتی در این منطقه و همچنین راهنمایی گردشگران برای جلوگیری از تخریب طبیعت و درختان بلوط این منطقه از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون خبر داد و گفت: طبیعت متعلق به نسل های آینده است و همه وظیفه داریم در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب نیز با بیان اینکه از اواخر اسفند ۱۴۰۱ تاکنون مناطق تفرجگاهی این شهرستان مورد توجه گردشگران بوده، گفت: در این مدت روزانه حدود ۱۷ هزار نفر از دامنه طبیعی و تفرجگاهی این شهرستان استفاده کرده‌اند.

«سیروس ادیب» افزود: وجود آب و هوای مناسب، طبیعت زیبا و بکر، پوشش جنگلی و گل‌های وحشی رنگارنگ و سرسبز در شهرستان گیلانغرب باعث جذب گردشگران نوروزی و علاقه‌مندان به طبیعت بویژه در روز طبیعت در این شهرستان شده‌ است.

وی گفت: سیزدهم فروردین ماه هر سال نقطه به نقطه منطقه تفریحی میاندار مملو از دوستداران طبیعت است که در این منطقه از طبیعت سبز و آب و هوای دل انگیز و مناطق بکر و دیدنی آن استفاده می کنند.

مناطق گردشگری گلین، میاندار، داربادام، قلاجه، مله نی، دشت دیره، مناطق مرزی سومار، سدهای زاگرس، مخزنی، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ سال، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد، طاق فرهاد و قلعه مهرنگار از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری گیلانغرب محسوب می‌شود.

مناطق عملیاتی مطلع الفجر، چغالوند، شیاکوه، آوزین، گورسفید، تنگه حاجیان و پادگان حضرت رسول (ص) نیز از مهمترین یادمان های دوران دفاع مقدس در شهرستان گیلانغرب است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.