• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
3

منعی برای فعالیت‌های حرفه‌ای الناز رکابی وجود ندارد

  • کد خبر : 83647
  • 18 بهمن 1401 - 21:39
منعی برای فعالیت‌های حرفه‌ای الناز رکابی وجود ندارد
بام: رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: مشکلی برای فعالیت الناز رکابی بانوی سنگنورد زنجانی در این رشته وجود ندارد و او هم اکنون در اردوی تیم ملی به سر می‌برد.

رضا زارعی روز سه شنبه در گفت و با خبرنگار بام در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان، افزود: در صورتی که این ورزشکار همانند قبل توانمندی های خود را نشان بدهد، حتما در تیم ملی استفاده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این فدراسیون در سال جاری به واسطه مسابقات آسیایی هانگژو و مقدماتی المپیک سال پرکاری را در پیش رو دارد، افزود: امیدواریم با پشتوانه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حضوری موثر در این رقابت ها داشته باشیم.

این مسوول به تعداد ورزشکاران شناسایی شده در این رشته ورزشی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: به جز ۷۰ هزار نفر ثبت شده در سازمان پزشکی ورزشی و بیمه، حدود ۱۴۰ هزار نفر در سامانه فدراسیون صعودهای ورزشی عضویت دارند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد آنها فعال بوده و خدمات دریافت می کنند.

وی به موضوع فعالیت تیمهای کوهنوردی غیر مجاز به ویژه در فصل زمستان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پهنه کوهستانی زیادی در کشور وجود دارد، بحث دادن مجوز در این زمینه امکانپذیر نیست، ولی از افرادی که تمایل دارند وارد محیط کوهستانی شوند، تقاضا داریم به واسطه خشن بودن چهره طبیعت حتما از طریق باشگاه ها و مربیان مجاز در این خصوص اقدام کنند.

الناز رکابی ورزشکار رشته سنگ‌نوردی استان زنجان دارای عنوان و مقام در رقابت‌های ملی و فراملی است.

حضور او در فینال مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی آسیا در کره جنوبی که به کسب رتبه چهارم منجر شد حواشی را برای او بر سر مساله رعایت حجاب در پی داشت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.