• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
0

موز منبع خوب منیزیم

  • کد خبر : 62381
  • 20 آبان 1400 - 12:53
موز منبع خوب منیزیم
بام نیوز: موز حاوی ویتامین ب9 (اسید فولیک)هستند که خواص ضد افسردگی دارند. به عبارت دیگر کمک می کند سروتونین سریعتر وارد مغز شود ،واز افسردگی جلوگیری میکند.

منبع خوب منیزیم، موز می تواند به انقباض عضلانی و تمدد اعصاب و نیز سنتز پروتیین کمک کند که به نوبه خود تود عضلانی را افزایش می دهد.

بهبود سریعتر

موز منبع اصلی پتاسیم است. چون این یک الکترولیت است، پتاسیم به شما کمک می کند که بعد از ورزش بهبود پیدا کنید رشد آن ها را تقویت کرده و به شما اجازه می دهد بیشتر کار کنید.

شاد شدن سریعتر

موز حاوی ویتامین ب۹ (اسید فولیک)هستند که خواص ضد افسردگی دارند. به عبارت دیگر کمک می کند سروتونین سریعتر وارد مغز شود ،واز افسردگی جلوگیری میکند.

کم کردن استرس و اضطراب

علاوه بر B9، موز همچنین مقدار زیادی تریپتوفان دارد که ممکن است مهم ترین ماده شیمیایی مغز باشد ،و یک ضد افسرده طبیعی است. موز همچنین نور اپی نفرین دارد که به تنظیم استرس کمک می کند.

بهبود خواب

این میوه حاوی تریپتوفان است که ترشح ملاتونین را تحریک می کند. بدن انسان از ملاتونین به یک عنوان یک سیگنال برای آرامش و به خواب رفتن استفاده می کند.

نفخ کم تر

این میوه باکتری مبارز را در شکم افزایش می دهد و منبع خوبی از پتاسیم است که می تواند حفظ مایعات را کاهش دهد.

سوزاندن چربی

موز ۱۲ میلی گرم کولین دارد، ویتامین ب مستقیما روی ژن هایی که موجب ذخیره سازی چربی در شکم می شوند، عمل می کند.

تثبیت قند خون

مصرف موز جذب شکر را کاهش می دهد و قند خون را ثابت نگه می دارد. (از آنجایی که سطوح ثابت قند خون به پانکراس اجازه ترشح گلیکوژن ، که هورمون چربی سوز است را می دهد.) .

کاهش اشتها

این یکی از فواید دیگر ثابت نگه داشتن قند خون است . خوردن یک موز بین وعده های غذایی به معنای کم تر غذا خوردن است

احساس سیری

موزها غنی از نشاسته مقاوم هستند و در برابر فرآیند هضم مقاومت می کند. این باعث تغذیه باکتری سالم می شود که اشتها را سرکوب می کند و منجر به اکسیداسیون چربی کارآمدتر می شود.

کاهش سطح کلسترول بد

موزحاوی ترکیباتی هستند که میزان کلسترول را کاهش می دهند. علاوه بر این موز حاوی ویتامین B6 است که برای تقریبا همه چیز مهم است سلامت قلبی، سلامت سیستم گوارشی و عملکرد سیستم عصبی.

بهبود هضم

موز منبع عالی ، از پروبیوتیک ، کربوهیدرات های هستند که به عنوان غذا برای باکتری های خوب روده عمل می کنند پروبیوتیک گوارش را بهبود می بخشد – چون آن ها حاوی مولکول های فروکتوز هستند که منجر به سلامت معده و روده بهتر میشود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=62381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.