• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
2

میزان ماندگاری مسافر در استان اردبیل ۱۲۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 73980
  • 11 اردیبهشت 1401 - 1:28
میزان ماندگاری مسافر در استان اردبیل ۱۲۰ درصد افزایش یافت
بام نیوز: مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اقامت مسافران و گردشگران در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافت.

نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: در ایام عید نوروز۱۴۰۱، ۲۴۶ هزار و ۵۴۱ نفر در مراکز رسمی اقامتی استان از جمله هتل‌ها ، هتل آپارتمان‌ها ، میهمانپذیرها و خانه مسافرهای مجوزدار اقامت کردند.

وی افزود: نکته مهم در تعطیلات نوروز امسال برای گردشگری استان در کنار افزایش آمار گردشگران ، افزایش زمان ماندگاری مسافر است که بر اساس آمار استخراج شده از مراکز رسمی اقامتی استان، زمان ماندگاری مسافران با ۲.۵ برابر افزایش نسبت به نوروز سال قبل از ۲۴ ساعت به سه روز افزایش یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افزایش آمار بلیط فروخته شده در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان اردبیل در سال جاری در مقایسه با ۱۵ روز اول سال گذشته خبر داد و افزود: در حالی که مجموع بلیط فروش رفته موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در نوروز سال قبل ۹ هزارو سه فقره بلیط بوده ، این میزان در نوروز امسال به ۱۹ هزار و ۱۸۶ بلیط رسیده است.

وی همچنین به افزایش حضور گردشگران خارجی در نیمه اول فروردین ماه امسال در استان اشاره کرد و افزود: در حالی که مجموع بازدیدکنندگان خارجی از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در نوروز سال گذشته چهار نفر بود، این میزان به ۵۵ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

فلاحی خاطرنشان کرد: امسال برخلاف سال‌های پیش تقریبا گردشگری چادری در استان نداشتیم و گردشگران بیشتر از هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان استفاده کردند که این نشان دهنده نهادینه شده فرهنگ گردشگری متعارف در بین گردشگران و مسافران است.

فلاحی با اشاره به افزایش آمار ترددهای خودرویی در استان گفت: ۹۱۷ هزار تردد خودرویی در تعطیلات نوروزی در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است که نسبت به سال قبل بیش از ۱۲ هزار تردد افزایش وجود داشته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین با اشاره به درپیش بودن سفرهای تعطیلات عید فطر ، خواستار جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی رها شده در مبادی ورودی شهرهای مختلف استان بویژه اردبیل و اطراف بزرگراه اردبیل – آستارا شد.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.