• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

نجاتگران هلال احمر بانوی گمشده در ارتفاعات دارآباد را نجات دادند

  • کد خبر : 39939
  • 16 اردیبهشت 1400 - 12:48
نجاتگران هلال احمر بانوی گمشده در ارتفاعات دارآباد را نجات دادند
بام نیوز:  شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

جمال شریفی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوزف  بیان داشت: ساعت ۱۸ امروز در پی اعلام حضوری یکی از همنوردان به پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند مبنی بر مفقود شدن خانمی ۳۹ ساله در مسیر بازگشت از کوه به دلیل خارج شدن از مسیر اصلی کوهنوردی در منطقه دارآباد (چشمه نارون)، سریعاً یک تیم جستجو و نجات از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل اعزام شد.

وی افزود: نجاتگران پس از ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه جستجو در منطقه موفق شدند آدرس دقیق را در ارتباط تلفنی بافرد گرفتار شده از طریق ارسال لوکیشن (location) واتساپ و ارسال آن به یکی از نجاتگران پیدا کنند و در نهایت وی را تا پایین کوه همراهی کردند.

گفتنی است، این عملیات در ساعت ۲۱:۱۵ با موفقیت پایان یافت.

شریفی سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات توصیه کرد: با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد، نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.