• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

نجات کوهنوردان گم شده در مسیر صعود به سبلان

  • کد خبر : 73759
  • 06 اردیبهشت 1401 - 5:38
نجات کوهنوردان گم شده در مسیر صعود به سبلان
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر مشگین شهر در عملیاتی با توجه به شرایط جوی نامناسب توانستند ۳ کوهنورد مفقودی در مسیر قله سبلان را نجات دهند.

به گزارش بام نیوز، عزت الله ضربی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۴ اردیبهشت، پیرو تماس مردمی با شماره ۱۱۲ ندای امداد معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل مبنی بر مفقودی یک نفر کوهنورد همراه، ۲ کوهنورد لهستانی که قصد صعود به قله سبلان را داشتند، بلافاصله یک تیم کوهستان با ۳ نفر نیروی عملیاتی از جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر با یک دستگاه خودروی امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان اردبیل پس از چندین ساعت تلاش فرد مفقودی ۴۳ ساله را ساعت ۲۲:۱۵ همان روز در نزدیکی پناهگاه پیدا کرده و بعد از اقدامات اولیه به شابیل انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: یکی از کوهنوردان لهستانی توانسته بود به قله صعود کند و همراه با کوهنورد دوم لهستانی توانسته بودند خود را به پناهگاه برسانند.

ضربی ادامه داد: نفر سوم که کوهنورد همراه بود در مسیر بازگشت به پناهگاه گم شده بود که تیم نجات بعد از یک عملیات جست و جوی ۵ ساعته توانستند این کوهنورد را در شرایط جسمی بسیار بد و در شرایطی که فرد سرما زده شده بود در نزدیکی پناهگاه پیدا کنند و بعد از اقدامات اولیه او را به منطقه شابیل انتقال دادند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.