• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

نجات کوهنورد ۶۵ ساله در ارتفاعات لجور استان مرکزی

  • کد خبر : 85305
  • 28 فروردین 1402 - 0:06
نجات کوهنورد ۶۵ ساله در ارتفاعات لجور استان مرکزی
بام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از نجات کوهنورد ۶۵ ساله در دیواره ارتفاعات لجور شهرستان شازند خبر داد.

علیرضا شهرجردی در رابطه با این خبر گفت: عصر روز گذشته، ۲۶ فروردین، طی تماس مردمی‌ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن کوهنورد ۶۵ ساله در دیواره لجور شهرستان شازند، پس از انجام هماهنگی‌های لازم تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر این شهرستان به محل حادثه اعزام شد.

وی عنوان کرد: تیم اعزامی متشکل از ۸ نفر از پرسنل و نجاتگران جمعیت هلال احمر با تجهیزات کامل و مورد نیاز کوهستان اعزام و پس از دسترسی به مصدوم با تثبیت کارگاه با توجه به صعب العبور بودن و صخره ای بودن منطقه، اقدامات مورد نیاز را انجام دادند.

وی افزود: فرد مذکور به علت سقوط از ارتفاع، از ناحیه سر و ساق پای راست دچار آسیب و شکستگی شده بود، پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت، به دامنه کوه منتقل و به عوامل اورژانس جهت انتقال به بیمارستان تحویل داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ادامه بیان کرد: عملیات فوق پس از ۳ ساعت با تلاش تیم اعزامی‌ با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش بام، به نقل از هلال احمر استان مرکزی، شهرجردی ضمن قدردانی از عوامل امدادی حاضر در عملیات گفت: با توجه به شروع فصل بهار و تابستان و افزایش صعود و طبیعت گردی، شهروندان باید دقت داشته باشند که با رعایت تمامی نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات کامل صعود داشته و از کوهنوردی انفرادی تا جای ممکن خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.