• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

نجات گربه وحشی از دام و رهاسازی در زیستگاه فیروز آباد

  • کد خبر : 85955
  • 29 اردیبهشت 1402 - 18:41
نجات گربه وحشی از دام و رهاسازی در زیستگاه فیروز آباد
بام: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروز آباد از نجات یک گربه وحشی به دام افتاده در این شهرستان خبر داد و گفت: این گربه وحشی توسط یکی از اهالی روستاهای شهرستان فیروز آباد نجات یافت و با همراهی مامورین محیط زیست در طبیعت و زیستگاه رها شد.

به گزارش خبرنگار بام، نصیب‌الله فتحی امروز با اعلام این خبر در تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اضافه کرد: به رغم آنکه این گربه وحشی به مرغ و خروسهای فرد روستایی آسیب زده بود اما اهالی یکی از روستاهای شهرستان با درک بالای اهمیت حیات وحش و محیط زیست به این گربه آسیب نزدند و زمینه رهایی آن را فراهم کردند.

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته از سوی  این اداره، ماموران محیط زیست به طور همزمان به منطقه اعزام شده و پس از حضور در روستای محل نگهداری گربه وحشی و اطمینان از صحت و سلامتی این گونه حیات وحش اقدام به رهاسازی گربه وحشی در زیستگاه کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروز آباد ضمن تقدیر و تشکر از فرد دوستدار محیط زیست  ادامه داد: اهالی روستاها در صورت  مواجهه با این‌گونه موارد ضمن اطلاع‌رسانی موضوع به اداره محیط زیست منطقه شرایط را برای حفظ و نجات این گونه های با ارزش فراهم آورند تا با هماهنگی محیط زیست نسبت به برگرداندن این گونه های ارزشمند  به دامن طبیعت اقدام شایسته صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.