• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1
مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد

نجات ۱۵ گمشده در ارتفاعات گیلان طی شبانه روز گذشته

  • کد خبر : 6376
  • 25 آبان 1399 - 12:27
نجات ۱۵ گمشده در ارتفاعات گیلان طی شبانه روز گذشته
بام نیوز: مدیرعامل هلال احمر گیلان از امدادرسانی به چهار حادثه دیده و نجات ۱۵ نفر گمشده طی ۲۴ ساعته گذشته توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز، سیاوش غلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملیات امدادرسانی طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف گیلان توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، بیان کرد: به مصدومان دو حادثه تصادف وسایل نقلیه و نجات ۱۵ نفر، طی پنج فقره عملیات امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به حادثه تصادف وسایل نقلیه در روز گذشته، اظهار کرد: برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با عابر پیاده در شامگاه گذشته، در محور سراوان به فومن، دو مصدوم برجای گذاشت که پس از دریافت گزارش حادثه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با عزیمت به محل وقوع حادثه اقدامات اولیه امدادی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به امدادرسانی عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به حادثه برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه پژوی سواری، گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با سواری پژو روز گذشته در محور کلاچای به چابکسر، یک نفر مصدوم شد که با اعزام عوامل امدادی جمعیت هلال احمر اقدامات اولیه نیز بر روی مصدوم صورت گرفت.

غلامی، همچنین از نجات دو مرد اردبیلی در جنگل های تالش توسط نجاتگران هلال احمر گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: با اعلام وقوع حادثه در ساعت ۱۸:۰۰ روز پنجشنبه، نجاتگران هلال احمر شهرستان تالش با حضور در جنگل های کیشون بن بخش مرکزی شهرستان تالش عملیات جستجو را انجام دادند که پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه، دو فرد مذکور را پیدا کردند و به شهر انتقال دادند.

وی همچنین به نجات یک گمشده دیگر در مناطق کوهستانی دیلمان اشاره و تصریح کرد: روز گذشته در محور سیاهکل به دیلمان گزارشی مبنی بر گم شدم فردی در منطقه کوهستانی خرارود به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد که پس از دریافت این گزارش، عوامل امدادی هلال احمر به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جستجو، فرد مورد نظر را پیدا و به شهر منتقل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به نجات ۱۲ کوهنورد گمشده اهل شهرستان انزلی در قله درفک رودبار، متذکر شد: با دریافت گزارش این حادثه روز گذشته، دو تیم امدادی از هلال احمر رودبار و سیاهکل به منطقه مذکور اعزام شدند که پس از تلاش بی وقفه امدادگران و نجاتگران جمعیت، سه نفر در ساعت ۵:۳۰ بامداد روز جاری و ۹ نفر دیگر در ساعت ۷:۳۰ روز جاری پیدا شدند.

غلامی، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اضافه کرد: هم استانی ها حتما اخبار هواشناسی را دنبال کنند و در هنگام سفر با وسیله نقلیه حتما زنجیر چرخ، لباس گرم و مواد غذایی همراه خود داشته باشند. توصیه جمعیت هلال احمر این است که با توجه به وضعیت بد آب و هوایی در این فصل از سال و عدم آشنایی گروه های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعا عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند. همچنین گروه های کوهنوردی ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود مطلع سازند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6376
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.