• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24564
3

نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات شروه درسی سلطان یعقوب شهرستان نقده

  • کد خبر : 67090
  • 09 دی 1400 - 0:13
نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات شروه درسی سلطان یعقوب شهرستان نقده
انجمن پزشکی کوهستان ایران: اعضای تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان نقده جان ۲ کوهنورد را در ارتفاعات شروه درسی سلطان یعقوب نجات دادند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی، امیر جعفرزاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در پی تماس دو کوهنورد با سامانه ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در ساعت ۱۹:۰۰ دقیقه روز جمعه هفته گذشته که در ۴ کیلومتری محور نقده به سمت پیرانشهر در ارتفاعات منطقه شروه درسی قلعه مبنی بر گرفتار شدن ۲ نفر در این ارتفاعات، بلافاصله بعد از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات EOC جمعیت استان، تیم پایگاه امداد و نجات کوهستانی ئتدی گوز شهرستان نقده به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر با به همراه داشتن تجهیزات مربوطه و با توجه به عملیات و جستجوی میدانی توانستند هر دو کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات را در صحت و سلامت کامل پیدا کنند‌.

امیر جعفرزاده گفت: نجاتگران تیم کوهستان پس از ارزیابی و گرفتن شرح حال و تثبیت جسمانی و روانی افراد به پایین کوه هدایت و در شهر به خانواده هایشان تحویل دادند و این عملیات ۳ ساعت طول کشید و ۳ نجاتگر، ۱ پرسنل و ۱ دستگاه آمبولانس بکارگیری شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در اشاره به حادثه فوق گفت: کوهنوردان می توانند در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند تا در کمترین زمان نجاتگران هلال احمر جهت امداد رسانی به مصدومین حوادث کوهستان اعزام شوند.
جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=67090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.