• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

نجات ۲ کوهنورد مصدوم درارتفاعات فشم

  • کد خبر : 85436
  • 06 اردیبهشت 1402 - 0:32
نجات ۲ کوهنورد مصدوم درارتفاعات فشم
بام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از نجات دو کوهنورد آسیب دیده در ارتفاعات فشم خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزای بام، شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در خصوص امدادرسانی عوامل عملیاتی این جمعیت به دو کوهنورد در ارتفاعات فشم،گفت: دو کوهنورد که در دو نقطه متفاوتی حضور داشتند، پس از سقوط از ارتفاعات دچار آسیب جدی شده بودندکه توسط عوامل عملیاتی این جمعیت و با بهره گیری از بالگرد به بیمارستان منتقل شدند.

 وی اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۵ دقیقه دیروز گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر در منطقه دره ورزا در ارتفاعات فشم به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران اعلام شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات به محل اعلام شده اعزام شدند و پس از رسیدن به مصدوم و ارزیابی، متوجه شدند فرد از ناحیه‌ پا دچار آسیب‌دیدگی(تروما) شدید شده است.

فتحی به حادثه دوم اشاره کرد و گفت: در ساعت ۱۵:۲۳ دقیقه امروز نیز حادثه دوم به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران، مبنی بر سقوط یک آقای ۲۶ ساله در منطقه آبشار گلوکان فشم اعلام که در پی آن عوامل عملیاتی هلال احمر شهرستان شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند و با مصدوم بیهوش که آسیب دیدگی‌های شدیدی نیز در بدن وی بوجود آمده بود مواجه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: با توجه به تشخیص تیم اعزامی‌که به صورت زمینی در دو منطقه حادثه حضور داشتند و نیز وخامت حال مصدومان و صعب العبور بودن منطقه، درخواست بالگرد به سازمان امداد و نجات اعلام شد که پس از تایید، تیم امداد هوایی با همراهی تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران به محل دو حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تیم عملیاتی به همراه بالگرد پس از حضور در ارتفاعات و انتقال دو مصدوم به داخل بالگرد، مصدومین را جهت طی مراحل درمانی پیشرفته، در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه تحویل بیمارستان میلاد تهران دادند.

فتحی در پایان از تمامی‌کوهنوردان و کوه پیمایان درخواست کرد تا ضمن خودداری از صعود انفرادی به ارتفاعات، بالاخص ارتفاعاتی که با مسیر آن آشنایی ندارند، در صورت مواجهه با حوادث مشابه در ارتفاعات و نیاز به امدادرسانی، با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.