• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
3

نجات ۴ کوهنورد گرفتار برف و کولاک در نهاوند

  • کد خبر : 69753
  • 14 بهمن 1400 - 22:14
نجات ۴ کوهنورد گرفتار برف و کولاک در نهاوند
بام نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: چهار کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در ارتفاعات گیان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

 علی کیانی امروز در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز در نهاوند اظهار کرد: چهار کوهنورد که در ارتفاعات دربند گیان گرفتار برف و کولاک و هوای نامساعد شدید شده بودند طی عملیات جستجو توسط امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: این عملیات سخت و طاقت‌فرسا در تاریکی شب گذشته انجام شد که برای اجرای آن مجوز انجام عملیات امدادی توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان (EOC ) صادر شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند افزود: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران و کسب تکلیف از معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان انجام شد و یک تیم چهار نفره از نجاتگران و کوهنوردان سریعا  تجهیز و در شرایط برف و کولاک به منطقه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی تیم اعزامی پس از عبور از مناطق صعب‌العبور و طی یک عملیات نفسگیر سه ساعته توانستند در ارتفاع ۲۷۰۰ متری، به کوهنوردان گمشده دسترسی یابند و با هدایت و راهنمایی تخصصی، در ساعت ٢١ افراد مورد نظر را به دامنه کوه منتقل و با استفاده از خودروهای امدادی و کمک‌دار  به داخل شهر انتقال دهند.

کیانی از مردم خواست قبل از صعود به ارتفاعات از شرایط آب و هوایی و مسیر مورد نظر کسب اطلاع کرده و ضمن همراه داشتن تجهیزات کامل و وسایل ارتباطی، خانواده خود را از مسیر رفت و برگشت مطلع کنند و در صورت برخورد با حادثه و مشاهده هرگونه مصدومی سریعا با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند و یا مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان(EOC ) را از وقوع حادثه مطلع کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.