• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

نجات ۶ کوهنورد گمشده در ارتفاعات توچال

  • کد خبر : 22014
  • 11 بهمن 1399 - 18:56
نجات ۶ کوهنورد گمشده در ارتفاعات توچال
بام نیوز: ۶ کوهنورد گمشده در ارتفاعات توچال نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، مدیر روابط عمومی مجموعه ورزشی تفریحی توچال اعلام کرد: تیم امداد و نجات این مجموعه و آتش نشانی روز جمعه ۶ کوهنوردی که به قله این کوه صعود کرده و مسیر بازگشت را گم کرده بودند، نجات داده و به ایستگاه اول منتقل کردند.

مهدی تهرانی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگار بام نیوز  توضیح داد: کوهنوردان مذکور با نامساعد شدن شرایط جوی مسیر بازگشت را گم کردند و حوالی ساعت ۱۹ توسط تیم امداد و نجات مجموعه توچال و آتش نشانی نجات پیدا کردند و به ایستگاه اول منتقل شدند.

وی افزود: این افراد ۲ گروه چهار نفره و ۲ نفره بودند که در مجموع ۶ نفر را نجات دادیم.

تهرانی اضافه کرد: چهار نفر اول از سمت قله پایین آمده و مسیر را گم کرده بودند و در نتیجه می خواستند به سمت جانپناه قله برگردند، اما به دلیل پرشدن پاکوب ها مسیر را پیدا نکرده و با مجموعه تماس گرفتند؛ سپس سیستم های صوتی ایستگاه هفت روشن و محل ارسال شد و به این ترتیب گمشده ها پیدا شدند.

مدیر روابط عمومی مجموعه ورزشی تفریحی توچال اضافه کرد: تیم دوم پیش از گم شدن تذکر گرفتند اما از سمت شاهنشین به سمت تله‌ اسکی حرکت کردند و پس از گم شدن در مسیر تماس گرفتند.

تهرانی ادامه داد: عوامل مجموعه به همراهی تیم امداد و نجات آتش نشانی با ماشین پیست کوب به محل رفته و آنان را پیدا و به ایستگاه اول منتقل کردند.

توچال قله ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع سه هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته کوه های البرز به حساب می آید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=22014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.