• امروز : جمعه, ۱۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 8 March - 2024
کل اخبار 24609
4

نخستین«خانه کوهنورد»در شهر قیدار احداث می‌شود

  • کد خبر : 79593
  • 17 آبان 1401 - 21:30
نخستین«خانه کوهنورد»در شهر قیدار احداث می‌شود
بام: شهردار شهر قیدار از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه «خانه کوهنورد» واقع در پای کوه قیدار نبی(ع) خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود نخستین «خانه کوهنورد» استان زنجان ظرف مدت یک ماه آینده افتتاح شود.

به گزارش پایگاه خبری بام، سیدمصطفی موسوی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه خانه کوهنورد قیدار خبر داد و اظهار داشت این پروژه در راستای توسعه ورزش کوهنوردی احداث می‌شود و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.
شهردار قیدار با بیان اینکه خانه کوهنورد در پای کوه قیدار نبی(ع) در حال احداث است، اضافه کرد: پس از افتتاح این محل به منظور کمپ آغاز پیمایش کوهنوردی، برگزاری استاژهای فنی، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در اختیار کوهنوردان گذاشته می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه ورزشکاران شهر قیدار در سطح ملی و فراملی و اهمیت حمایت از افتخار آفرینان شهرستان افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر با برنامه ریزی و تخصیص اعتبار مناسب درصدد توسعه ورزش شهرستان است و این مهم را از اولویت‌های خود می‌داند.

موسوی با تاکید بر لزوم ارج نهادن و بها دادن به ورزشکاران گفت: به پاس قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی ورزشکاران و ترغیب جوانان به امر ورزش و سلامتی، المان مرد کوهنورد توسط هنرمندان مجسمه ساز ساخته و بزودی در جوار خانه کوهنورد نصب خواهد شد.
شهردار قیدار با ضروری دانستن مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی از آفت های مهم جامعه امروزی است و هر کس به سهم خود وظیفه مقابله با آن را دارد تا از گسترش آن جلوگیری شود و ایجاد زیرساخت های ورزشی نقش بسزایی در تشویق و ترغیب جوانان به ورزش دارد
این مسئول با یادآوری شعار شهرداری قیدار مبنی بر «قیدار؛ شهر نشاط و زندگی» گفت: یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های ورزش، بویژه ورزش کوهنوردی، آرامش و حس آسودگی خاطر است که در ایجاد نشاط اجتماعی و دوری از استرس ها اثرگذار و حائز اهمیت است.

موسوی ادامه داد افزایش سرانه ورزشی سطح شهر قیدار از اولویت های ایجاد شهر با نشاط است و سهم بسزایی در سلامت روان شهروندان دارد؛ بنابراین شهرداری و شورای اسلامی شهر توجه به ورزش شهروندی و همگانی کردن ورزش را از اولویت های خود قرار داده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.