• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

نخستین برف بهمن از پنجشنبه اردبیل را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 69302
  • 08 بهمن 1400 - 0:20
نخستین برف بهمن از پنجشنبه اردبیل را فرا می‌گیرد
بام نیوز: نخستین موج برفی ماه بهمن امسال از ساعات اولیه پنجشنبه شهرستان اردبیل و دیگر مناطق سردسیر این استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش بام نیوز،تصاویر دریافتی از ماهواره و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشانگر استقرار یک ناوه چرخندی بر فراز شرق مدیترانه و فلات آناتولی است که با هوای بسیار سردی همراه می شود و زبانه آن از عصر چهارشنبه به مرز شمالغرب ایران می‌رسد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، مناطقی از شمالغرب و به ویژه استان اردبیل در دامنه فعالیت این موج بطور نسبی عمیق قرار گرفته و بارش برف ، کولاک و هوای سرد از سحرگاه پنجشنبه به شکل متناوب در این مناطق آغاز می شود.

موج هوای سرد و برفی درحالی در راه اردبیل است که ساکنان اردبیل و دیگر شهرستان های سردسیر این استان هنوز از مشکلات سه بار بارش سنگین برف ، کولاک و سرمای سنگینی که از ۲۳ دی تا اول بهمن منطقه را فرا گرفته است هنوز بطور کامل رهایی نیافته اند.

مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه یخبندان ، برودت و کولاک و نیز آغاز دوباره بارش برف در پهنه مرکزی و جنوبی این استان از ساکنان این مناطق خواست تا همچنان از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

صرفه جویی در مصرف گاز و برق ، همره داشتن امکانات زمستانی و پوشاک ضخیم و مقداری خوراک فاسد نشدنی در سفرهای ضروری ، رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه هنگام رانندگی در گذرگاههای برفی و یخبندان ، غذا دادن به حیوانات و پرندگان و خودداری از کوهنوردی و هرگونه تفریحهای زمستانی خطرناک در خارج از شهرها از موارد توصیه شده به ساکنان استان اردبیل هستند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این شهرستان از مناطق سردسیر ایران به شمار رفته و بطور معمول فصل سرما در منطقه از اوایل پاییز آغاز شده و در بعضی سال ها تا اواسط بهار ادامه می یابد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.