• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

نخستین کوهنورد نصف جهان در راه بام جهان( اورست )به لوبوچه ارتفاع۴۹۳۰ متر رسید

  • کد خبر : 37008
  • 30 فروردین 1400 - 19:52
نخستین کوهنورد نصف جهان در راه بام جهان( اورست )به لوبوچه ارتفاع۴۹۳۰ متر رسید
بام نیوز: امین دهقان در پاییز ۱۳۹۸ نیزقله ماناسلو ۸۱۶۳ متر رابه عنوان یکی از قلل بالای ۸۰۰۰ متر هیمالیا نپال صعود کرده است.

به گزارش خبرنگار بام نیوز،مهندس امین دهقان هیمالیانورداصفهانی که بعنوان تنها نماینده ایران دراکسپدیشن ۲۰۲۱ اورست در هیمالیای نپال حضوردارد، امروز به لوبوچه ارتفاع ۴۹۳۰متر رسید.
وی فردا به بیس کمپ اورست ارتفاع ۵۳۶۰متر می رسد.
دهقان در پاییز ۱۳۹۸ نیزقله ماناسلو ۸۱۶۳ متر رابه عنوان یکی از قلل بالای ۸۰۰۰ متر هیمالیا نپال صعود کرده است.
قله اورست که بلندترین قله جهان شناخته می‏ شود و لقب بام دنیا را به خود اختصاص داده است از جایگاهی ویژه در بین افراد به ویژه کوهنوردان برخوردار است، قله اورست با ارتفاع۸۸۴۸ متر در رشته کوه‏های هیمالیای نپال واقع است وصعود به آن، نیازمند برخورداری از تجربیات و آمادگی جسمانی و آمادگی روحی ویژه‏ ای می‏ باشد. تمامی کوه نوردان حرفه ای صعود به اورست را به عنوان هدف مهمی در طول زندگی خود دنبال می‏ کنند اما در این میان تنها تعدادی از آنها موفق به صعود خواهند شد و بسیاری دیگر بعلت دشواری های صعود و هزینه‌های بالا در حسرت آن باقی می مانند.
حالا در فاصله کمتر از دو سال دهقان با تمرینات آمادگی جسمانی و تجربه حدود ده سفربرون مرزی و باحمایت ویژه برند اکشن(تولید کننده آدامس و پودرهای نوشیدنی)، شرکت فولاد مبارکه؛ شهرداری اصفهان؛ فروشگاه کوهنوردی سیاه کمان و شرکت قایا مهیای صعود به اورست شده و مطابق با برنامه‏ ریزی‏ های انجام شده به زودی پرچم کشور عزیزمان را در بلندترین قله جهان به اهتزاز در می‏ آورد.
وی افزود “افتخار میکنم که در این سفر از لوازم کوهنوردی فروشگاه‏های ایرانی قایا و سیاه کمان استفاده نموده و ضمن استفاده از محصولات متنوع برند اکشن در طی سفر، پرچم این برند ایرانی را برای اولین بار بر فراز بام جهان به اهتزاز در می‏ آورم.

صفحه اینستاگرام امین دهقان
instagram.com/amin.dehghan1979

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.