• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
1

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اردبیل مهرماه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 75535
  • 17 خرداد 1401 - 23:29
نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اردبیل مهرماه برگزار می‌شود
بام نیوز: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اردبیل مهرماه سال جاری و در آستانه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برگزار می‌شود.

به گزارش بام نیوز، نادر فلاحی روز سه‌شنبه اظهار کرد: استان اردبیل در این نمایشگاه همزمان با هفته گردشگری و با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و جذب گردشگر میزبان شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی خواهد بود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه استان اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است نمایشگاه گردشگری می‌تواند محک خوبی برای استان و موجب آمادگی برای این رویداد بین‌المللی باشد.

فلاحی با اشاره به اهمیت این نمایشگاه بیان کرد: لازم است برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان اهمیت ویژه‌ای قائل شویم و برگزاری نمایشگاه گردشگری در سطح بالا می‌تواند به این امر کمک کند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

اردبیل در سال میلادی آینده به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است.

سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با وجود ۱۰ عضو شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان با هدف تاسیس گسترش تجارت درون‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، تنها سازمان بین‌المللی است که دبیرخانه آن در ایران استقرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.