• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

نمایشگاه توانمندی شهرهای استان سمنان برپا می‌شود

  • کد خبر : 72090
  • 19 اسفند 1400 - 14:16
نمایشگاه توانمندی شهرهای استان سمنان برپا می‌شود
بام نیوز:سمنان- استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه‌های توانمندی در شهرهای استان خبر داد و گفت: هدف ازاین‌گونه اقدامات علاوه برجذب مسافر کمک به اقتصاد خانواده‌ها است.

به گزارش بام نیوز، محمدرضا هاشمی غروب چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان – نوروز ۱۴۰۱ به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های توانمندی و پتانسیل‌های شهرستان‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در ورودی شهرها در دست اقدام است، ابراز داشت: هدف ازاین‌گونه اقدامات علاوه برجذب مسافر و معرفی شهر کمک به اقتصاد خانواده‌ها است.

وی بابیان اینکه استان سمنان در حوزه گردشگری با تعدد آثار میراثی ثبتی دارای استعداد بسیار ارزشمندی است، افزود: این امر در برنامه‌ریزی برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری از طریق توسعه زیرساخت‌ها امری ضروری و حائز اهمیت است.

امنیت مسافران در اولویت

استاندار سمنان بابیان اینکه این خطه درواقع بین‌الحرمین و باب الرضا است و در ایام نوروز ۱۴۰۱ میزبان مسافران و زائران امام هشتم (ع) خواهد بود، ابراز داشت: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش مؤثری در میزبانی از مسافران و زائران امام هشتم (ع) در نوروز ۱۴۰۱ داشته باشند.

هاشمی بابیان اینکه روستاهای هدف گردشگری در مسیر جاده اصلی استان به‌منظور جذب مسافران، نسبت به انجام اقدامات لازم و مناسب ترغیبی و اطلاع‌رسانی در ورودی روستاها باید اهتمام کافی را داشته باشند، تصریح کرد: به‌منظور مدیریت امور در زمان بروز احتمالی شرایط جوی خاص طی ایام نوروز امکانات لازم از قبیل مساجد بین‌راهی، نمازخانه‌ها و سالن‌های ورزشی می‌بایست آماده و تدابیر مطلوب اتخاذ شود.

وی بابیان اینکه ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها در ورودی شهرها اطلاعات ضروری اعم از مسیرهای دسترسی به داروخانه‌ها، نانوایی و سایر موارد کشیک را برای مسافران باید اطلاع‌رسانی کند، افزود: اسکان، امنیت، جایگاه سوخت و خدمات بانکی چهاراصل مهم و از ضروریات سفر برای مسافران است که باید ارائه خدمات مطلوب در این حوزه‌ها صورت گرفته و تمامی امکانات پای‌کار باشند.

‌پروتکل های بهداشتی پرچم دار زیرساخت گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست بابیان اینکه سفرهای نوروزی می‌تواند پرچم‌دار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه گردشگری باشد، ابراز داشت: دقت مضاعفی در حوزه اماکن و تأسیسات گردشگری به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید صورت گیرد.

شالبافیان ضمن تقدیر از هماهنگی و همکاری مطلوب در خصوص امور مرتبط با ستاد خدمات سفر در استان سمنان، تصریح کرد: استان سمنان جلوه بارز میزبانی در مسیر است و از سویی فرهنگ بسیار غنی در استان سمنان وجود دارد که می‌تواند باعث جذابیت برای مسافران شو.

وی بابیان اینکه طی ایام نوروز ۱۴۰۱ با توجه به افزایش ترددها، ایمنی سفرها در دستور کار قرار دارد، افزود: در استان سمنان باید از ظرفیت مسافران نوروزی برای میزبانی در شهرها استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.