• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

نماینده اردکان: مسیر تاریخی چک چک به عنوان سایت بین المللی مطرح شود

  • کد خبر : 74499
  • 23 اردیبهشت 1401 - 14:51
نماینده اردکان: مسیر تاریخی چک چک به عنوان سایت بین المللی مطرح شود
بام نیوز: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر منطقه تاریخی چک چک در بخش خرانق به گفته متخصصان می تواند به عنوان سایت بین المللی مطرح شود .

به گزارش بام نیوز ، محمدرضا دشتی اردکانی در آیین اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی صخره‌نوردی افزود: پیگیر این رویداد مهم هستم زیرا این منطقه ویژگی های خاصی از جمله ۶۰۰ متر طول مسیر دارد که در ایران کمیاب است.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه محور توسعه هر کشور صنعت گردشگری بوده و این استان بهشت گردشگری ایران است، افزود: شهر تاریخی خرانق با داشتن منارجنبان می تواند به جذب گردشگر کمک کند.

دشتی اردکانی گفت: تمام کشورها در تلاش هستند که یک رویداد بین المللی را به منطقه خود بیاورند و من خوشحالم که بعد از ۲ سال وضعیت کرونایی، اولین رویداد ورزشی بین المللی در شهرستان اردکان رقم خورد.

نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار داشت : اردکان دارای پتانسیل های بسیار خوبی است و تمام توانمان برای برگزاری جشنواره های مختلف به کار خواهیم گرفت .

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در ادامه با بیان اینکه وقتی از کوه صحبت می کنیم به یاد انسان هایی می افتیم که به برداشتن موانع و رفع محدودیت ها به قله می اندیشند و راه را برای رسیدن به قله هموار می کنند، تصریح کرد: کوهنوردان، صخره نوردان و طبیعت گردان انسان های ویژه ای هستند که از طبیعت درس می گیرند .

علیرضا پورسلیمانی گفت: این موضوع می تواند در زندگی شخصی و اجتماعی ورزشکاران کمک کند تا به قله بیاندیشند و موانع را به راحتی بردارند .

وی با اظهار خوشحالی که این اتفاق در شهر اردکان افتاده است، افزود: امیدواریم که این سایت مورد نظر به عنوان سایت گردشگری ثبت شود و با سرمایه گذاری ویژه ای که اینجا اتفاق خواهد افتاد، موضوعات خدماتی رفع شود و شاهد برگزاری رویدادهای بهتر در سطوح ملی و بین المللی باشیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: هیچ رویدادی مثل رویداد ورزشی نمی تواند یک شهر و یک خطه را به دنیا و جهانیان معرفی کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد هم در این مراسم اضافه کرد: برنامه های متنوع و جذاب را می توان در این استان پر جاذبه تدارک دید.

احمد آخوندی با بیان اینکه صخره نوردی یکی از برنامه های است که با کمک اداره کل ورزش و جوانان در برنامه های گردشگری استان تقویت خواهد شد، افزود: این جشنواره در منطقه هامانه در مجاورت چک‌چک و با حضور بیش از ۳۰۰ صخره‌ نورد از ایران و جهان آغاز و امروز به اتمام رسید.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به حضور ۳۵ شرکت‌کننده خارجی از کشورهای فرانسه، کرواسی، ترکیه، عراق و آلمان و همچنین ۳۰۰ صخره‌نورد ایرانی در این رویداد، ادامه داد: برگزاری این جشنواره در معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اردکان خصوصا در زمینه گردشگری ورزشی و همچنین منطقه چک‌چک به‌عنوان یکی از نقاط شناخته‌ شده گردشگری جهان موثر است.
آخوندی اظهار داشت : این جشنواره به همت دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی، فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و با همکاری استانداری یزد، فرمانداری و شهرداری اردکان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی استان یزد و شهرستان اردکان و نهادهای اجرایی این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد .
مرکز شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.