• امروز : سه شنبه, ۱۵ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 5 March - 2024
کل اخبار 24600
2

نکاتی مهم در پزشکی کوهستان

  • کد خبر : 80252
  • 29 آبان 1401 - 22:41
نکاتی مهم در پزشکی کوهستان
بام: پزشکی در کوهنوردی با بقیه رشته‌ها تفاوت اساسی دارد.شرايط ویژه کوهستان و بیماری‌های خاص در کوهنوردی، دور از دسترس بودن امکانات پزشکی و غیره هر چند مباحث بسیار مهمی هستند ولیکن موضوع بحث ما نیست.
نکاتی مهم در پزشکی کوهستان
پزشکی در کوهنوردی با بقیه رشته‌ها تفاوت اساسی دارد.شرايط ویژه کوهستان و بیماری‌های خاص در کوهنوردی، دور از دسترس بودن امکانات پزشکی و غیره هر چند مباحث بسیار مهمی هستند ولیکن موضوع بحث ما نیست.اینها موضوعاتی هستند که در دوره‌های آموزشی پزشکی کوهستان و امداد و نجات توسط کارشناسان محترم بخوبی بیان می‌شود.اما آنچه اینجا می خواهیم بگوییم!ما بعنوان یک کوهنورد چه باید انجام دهیم تا صدمات ناشی از حوادث پزشکی کمتر شود.
– اگر بیماری خاصی مانند، نارسایی قلبی و تنفسی، فشار خون، دیابت، حساسیت های ویژه و غیره.. را داریم حتما گروه سرپرستی را در جریان بگذاریم.
– در برنامه ای شرکت کنیم که خارج از توان ما نباشد. مبادا غرور کاذب موجب شکستن مرزهای سلامتی گردد.
– داروها و ملزومات پزشکی مخصوص خود را همراه داشته باشیم.
– به همنورد و هم چادری خود محل داروها و شرایط خاص درمانی خویش را اطلاع دهیم.
– متاسفانه بسیاری از مشکلات در پنهان‌کاری ما بوجود می‌آید و ما به اصطلاح در مخفی نگه داشتن بیماری خوداطلاعاتی های خوبی هستیم.
– پذیرش واقعیت در مورد مشکلات و بیماری ها اولین گام برای نجات ماست. – یادمان با‌شد، تنها پزشکان اجازه تجویز نسخه را آن هم پس از معاینه دارند. ما حق دخالت در امر پزشکی و تجویز نسخه در هیچ موردی را نداریم.
– توجه به شرایط سنی و جسمانی در کوهنوردی بسیار حائز اهمیت است. مبادا فراموش کنیم هر روزی که میگذرد با روز قبل تفاوت داریم، هیچوقت خود را با گذشته مقایسه نکنیم.
– زمانی که در شرایط مبتلا به بیماری سرماخوردگی و غیره هستیم از شرکت در برنامه‌های کوهنوردی اجتناب نموده یا حتی الامکان در برنامه سنگین شرکت نکنیم.
– بدون تجهیزات و امکانات لازم در هیچ برنامه کوهنوردی شرکت نکنیم .
– در زمان اجرای برنامه بهترین کسی که از وضعیت جسمانی ما اطلاع دارد خود ما هستیم در صورت بروز هرگونه مشکلی، سریعا مربی را در جریان بگذاریم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80252
  • ارسال توسط :
  • منبع : سروهای کوهستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.