• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
3

نکات و تکنیک های عکاسی از کوه ها

  • کد خبر : 86181
  • 06 خرداد 1402 - 0:08
نکات و تکنیک های عکاسی از کوه ها
بام: کوه ها شکوه و عظمت خاص خود را دارند، اغلب مردم فکر می کنند عکاسی از کوه ها کار نسبتا ساده ای می باشد، اما عکاسی از کوه ها به خاطر اندازه، زیبایی، شکوه و جلالی که دارند آنقدر ها هم ساده نیست و عکس گرفتن از آنها یکی از فنی ترین انواع عکاسی طبیعت است.

هر کسی که به طبیعت علاقه مند است مطمئناً کوهنوردی را تجربه کرده است و زیبایی های کوه او را تحت تاثیر قرار داده است.
کوه ها شکوه و عظمت خاص خود را دارند، اغلب مردم فکر می کنند عکاسی از کوه ها کار نسبتا ساده ای می باشد، اما عکاسی از کوه ها به خاطر اندازه، زیبایی، شکوه و جلالی که دارند آنقدر ها هم ساده نیست و عکس گرفتن از آنها یکی از فنی ترین انواع عکاسی طبیعت است.

اینکه چرا عکاسی از کوه ها ساده نیست و چگونه یک عکاس آماتور با یک دوربین دیجیتال که حداقل امکانات را دارد می تواند بر این مشکل غلبه کند؟ را، در این مقاله بررسی میکنیم.
این مقاله درباره حداقل تجهیزات عکاسی و مهارت های لازم برای عکاسی از کوه ها صحبت می کند.
چالش های عکاسی از کوهها عکاسی نقاشی با نور است، در آموزش عکاسی، مهم ترین عامل برای به تصویر کشیدن زیبایی ها در یک عکس را داشتن نور کافی و مناسب معرفی می کنند و طبیعتا عکاسی از کوه ها هم از این قائده مستثنی نخواهد بود.
در ارتفاعات، نور خورشید به صورت یکنواخت توریع نشده است، مناطقی هست که دارای سایه های تاریک هستند و مناطقی هم درخشندگی بیش از حد دارند.
تشعشعات ماوراء بنفش بیشتر وجود دارند که سبب به وجود آمدن آبی کم رنگ در عکس ها می شود، هم چنین آب و هوا ممکن است از آفتابی به ابری تغییر یابد ممکن است با باران یا حتی برف روبرو شوید و همه این ها می تواند در چند دقیقه اتفاق بیافتد که در این شرایط نور محیط تغییرات شدیدی خواهد کرد.

این ها چالش هایی هستند که عکاسی از کوه ها را تبدیل به کاری جالب کرده است و دقیقاً به همین دلیل است که عکاسان آماتور از عکس های خود ناامید می شوند و اعتقاد دارند برای گرفتن عکس های زیبا از کوهستان نیاز به تجهیزات عکاسی پیشرفته و گران قیمت دارند.
البته شکی نیست که با دوربین ها و تجهیزات پیشرفته می توان عکس های فوق العاده ای گرفت، اما با رعایت برخی موارد می توان با بیشتر دوربین های دیجیتال عکس های زیبایی از کوهستان خلق کرد.
در ادامه این مقاله، به تعدادی از نکات و ترفندها که در گرفتن عکس های زیبا از کوه موثر هستند اشاره می کنیم.
عکاسی در ساعات رویایی
بعد از طلوع و قبل از غروب آفتاب
بهترین نور برای عکاسی نور صبح یا نور بعد از ظهر است.
زیرا در این زمان نور آفتاب آنقدر شدت ندارد که باعث به وجود آمدن سایه های تاریک در سوژه شود، این قانون بیشتر مواقع صادق است اما در مورد عکاسی از کوه ها اثر آن بیشتر است.
در اواسط روز، نور خورشید می تواند واقعا درخشنده باشد که این درخشندگی زیاد، تاثیر منفی در عکس گرفته شده خواهد داشت.

هم چنین، صبح زود یا بعد از ظهر ها هوا صاف تر است، گرمای وسط روز هاله ای ایجاد میکند که سبب می شود آسمان آبی به سمت تیرگی و رنگ خاکستری متمایل شود.
مثلا کوه های هیمالیا گرد و غبار زیادی دارند و این گرد و غبار در میانه روز بیشتر می شود.

با گرفتن یک عکس خوب
یک خاطره فراموش نشدنی
را تجربه کنید.

و از آن چیزی که خلق کرده اید، همیشه لذت ببرید، چرا که ثبت عکس خوب، شادبخش ترین واقعه کوهنوردی شما در سالهای آینده خواهد بود.
‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=86181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.