• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

نکیسا: مسئولان یاد بگیرند مثل یحیی جسور باشند

  • کد خبر : 18508
  • 24 دی 1399 - 22:23
نکیسا: مسئولان یاد بگیرند مثل یحیی جسور باشند
بام نیوز: اگر مسئولان و مربیان ما یاد بگیرند مثل یحیی جسور، پاک و سلامت صحبت کنند هیچ نقطه تاریکی در ادبیات آدم‌ها نمی‌ماند و رسانه هم سلیقه‌ای دامن نمی‌زند.

به گزارش بام نیوز: نیما نکیسا درباره دربی ۹۴ پایتخت که با تساوی دو بر دو به اتمام رسید، اظهار داشت: هرچند پرسپولیس در این دیدار موقعیت‌های گل زیادی خلق کرد، اما جذابیت فوتبال به همین مسائل است. امکان ندارد هر توپی روی دروازه می‌آید، گل شود. استقلال در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد، اما نیمه دوم از هم پاشید. تعویض‌های محمود فکری با هدف هجومی‌تر کردن تیمش بود، اما با تعویض دیاباته توپ و میدان را به پرسپولیس داد و حریف در نیمه دوم عالی بازی کرد.

وی افزود: اگر پرسپولیس یکی دو بازیکن تعویضی تاثیرگذار داشت، خیلی راحت می‌توانست از فرصت هایش استفاده کند. به هر حال برخی مواقع روز یک بازیکن نیست و همین احمد نوراللهی که اکنون از وی تا این اندازه انتقاد می‌شود، بار‌ها و در همین دربی هم برای تیم گل سه امتیازی زده است. حامد لک و رشید مظاهری قبل از این مسابقه پنج بار در لیگ برتر کلین شیت کرده بودند، اما در دربی دو گل خوردند و روز پرفروغی هم نداشتند.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس تصریح کرد: یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ۲۰ سال اخیر کل فوتبال ایران را دیدیم که خیلی خوب و لذت‌بخش بود. برخی مواقع اشتباهاتی اتفاق می‌افتد که جذابیت بازی را بالاتر و عیان‌تر می‌کند. جدا از تاکتیک‌های متنوع کادرفنی با هوش و با درایت پرسپولیس، فکری هم هیجان بازی را با روحیه دادن به شاگردانش بالا برد.

نکیسا با اشاره به صحبت‌های یحیی گل محمدی پس از این بازی توضیح داد: باید به عنوان یک همبازی و رفیق قدیمی به یحیی تبریک بگویم که تا این اندازه به متانت و ادبیات جدید در مصاحبه‌هایش رسیده است. با وجود گلایه‌های گل محمدی وی از دایره ادب، وقار و شخصیت خارج نشد و بدون اینکه از الفاظی مانند بعضی‌ها و یک سری آدم استفاده کند، راحت از افرادی که مدنظرش بودند اسم برد. این خودش یک احترام بزرگ برای هواداران، جامعه فوتبال و رسانه‌ها است. یحیی خیلی راحت حرف زد و از هرکسی گله داشت با دلیل و منطق محکم گفت فلانی اینجوری یا آنجوری است.

وی ادامه داد: مدتی قبل مصاحبه‌کرده و گفتم برای باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس مدام مدیر وارداتی از نهاد‌های نظارتی و دولتی انتخاب می‌شوند، اما برخی رفقای حراستی‌مان ناراحت شدند که به آن‌ها گفتم باز هم شما چیزی از فوتبال می‌دانید، زیرا سال‌ها است کنار فوتبال بوده اید و خیلی از بچه‌های این رشته را می‌شناسید. خودتان حداقل هفته‌ای یک روز در سالن یا زمین چمن بازی می‌کنید، اما قرآن را قسم می‌خورم مدیری داریم که نمی‌داند آفساید چیست؟ همین مدیر با عملکردش قیمت یک بازیکن را به ۱۲ تا ۲۰ میلیارد می‌رساند. مدیر تخصصی تربیت نکرده‌ایم.

پیشکسوت تیم پرسپولیس اضافه کرد: نگاه به سابقه حراستی سمیعی نکنید، زیرا وی مدیری ورزشی است که از یک فوتبالیست به نام ابراهیم شکوری هم در کنارش استفاده می‌کند. من نیازی به توهین به افراد نمی‌بینم، اما خدا را شاهد می‌گیرم بعد از فیلمی که از رسول پناه بیرون آمد و بدون رعایت ادب به هوادار، بازیکن و مربی تیمش اهانت کرد، تا دیروز فکر می‌کردم خود وزیر این فرد را از هیات مدیره پرسپولیس کنار گذاشته و وقتی یحیی دیروز آن حرف‌ها را زد ماندم.

نکیسا ادامه داد: شاید رسول‌پناه تعهداتی به وزیر داده است که نمی‌تواند خیلی زود وی را کنار بگذارد. زیرا در این حالت به تعهداتش عمل نمی‌کند. به هر حال وزیر باید دلیل باقی ماندن این فرد را به شکل شفاف اعلام کند همانگونه که گل‌محمدی شفاف صحبت کرد. نمی‌گویم کل رفتار رسول‌پناه اشتباه بوده و در کنار کار‌های نادرست، چهار حرکت مثبت هم انجام داده، اما اگر مسئولان و مربیان ما یاد بگیرند مثل یحیی جسور، پاک و سلامت صحبت کنند هیچ نقطه تاریکی در ادبیات آدم‌ها نمی‌ماند و رسانه هم سلیقه‌ای دامن نمی‌زند.

وی درباره آینده پرسپولیس با توجه به اولتیماتوم گل‌محمدی به وزیر ورزش گفت: این تیم خیلی از نفرات خود را از دست داده و نیمکتش خالی است. باید با نفراتی مثل بیرانوند، علیپور، خلیل زاده، ترابی و بشار به شکلی قرارداد می‌بستند که سدها‌یی برای جدایی آن‌ها وجود داشته باشد. مدیری که اعتمادی به ماندن خود ندارد با خودش می‌گوید عیبی ندارد با بازیکن طبق مبلغ و بندی که مدنظرش است قرارداد می‌بندم تا در دوران من نتیجه‌ای که می‌خواهم حاصل شود و وقتی من جدا شدم، ایرادی ندارد و بازیکن برود. این موضوع به تیم ضربه می‌زند.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی ادامه داد: به عنوان یک هوادار فوتبال ۵-۴ سال پیش گفتم آقایان اجازه بدهید نسل ۹۸ که به تازگی فوتبالش را کنار گذاشته سکان امورفنی تیم‌ها را به دست بگیرد و در این وضعیت می‌بینید چه جذابیتی وارد فوتبال کشورمان می‌شود. اکنون می‌بینیم مربیانی مثل گل‌محمدی، فکری، خطیبی، تارتار، صادقی، حسینی، رضایی و جوان‌تر‌هایی مثل نویدکیا، رحمتی، نکونام، شجاعی تا چه اندازه جذابیت لیگ را بالا برده‌اند. صنعت نفت آبادان با سیروس پورموسوی در حالی صدرنشین لیگ ما شده که هیچکس فکرش را نمی‌کرد. این مسائل خیلی قشنگ است.

نکیسا تصریح کرد: به همین دلیل می‌خواهم اجازه بدهند مدیرانی از همین نسل هم وارد فوتبال کشورمان شوند. از تصمیم گیرندگان برای اینکه اجازه دادند امثال من در لیگ برتر سرمربیگری کنند ممنون هستم، اما قرار نیست همه سرمربی شوند بلکه برخی افراد این نسل می‌خواهند و درخودشان می‌بینند که مدیر شوند. شرایط را با تدوین آئین نامه‌ها و اساسنامه‌ها به شکلی فراهم کنید که ما بتوانیم وارد مدیریت فوتبال شویم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.