• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

نگاهی بر اخبار مناطق تهران؛ آغاز کاشت ۳۲ هزار پیاز لاله در منطقه ۱۵

  • کد خبر : 16865
  • 16 دی 1399 - 21:27
نگاهی بر اخبار مناطق تهران؛ آغاز کاشت ۳۲ هزار پیاز لاله در منطقه ۱۵
بام نیوز: معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از آغاز عملیات کاشت ۳۲ هزار و ۵۰۰ پیاز گل لاله در میادین اصلی، حاشیه بزرگراه‌ها و بوستان‌های شاخص منطقه، خبر داد.

به گزارش خبرنگار بام نیوزآغاز، «علیرضا جعفری» افزود: پیازهای زمستانی لاله همزمان با آغاز فصل زمستان به صورت فرش گل در گلکاری های شاخص، ورودی، بزرگراه امام رضا(ع)، امام علی(ع)، میدان بسیج، محوطه شهرداری، بلوارها و میادین منطقه در حال کاشته شدن است.

وی با اشاره به اینکه پیازهای لاله در رنگ بندی های متنوع و طرح های زیبا و اسامی معصومین نظیر یا امام رضا(ع) و یا امام علی(ع) کاشته می شود افزود: از نیمه دوم اسفند ماه شاهد گل دهی آنها در آستانه عید نوروز و فصل بهار؛ خواهیم بود تا  شهروندان در ایام نوروز از مناظر زیبا و الوان لاله های بهاری لذت ببرند.

امیدوارم همه ما مرد میدان شدن را از حاج قاسم یاد بگیریم

«مرتضی رحمان زاده» شهردار منطقه ۲۲، در مراسم آغاز عملیات اجرایی بنای یادمان سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد سلیمانی و همراهانش در منطقه ۲۲ از شهید سلیمانی به عنوان قهرمان امت اسلامی یاد کرد و گفت امیدواریم همه ما مرد میدان شدن را از حاج قاسم یاد بگیریم.

وی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی بنای یادمان شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، گفت: به زودی یادمان این شهید سرافراز در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس نصب خواهد شد.

رحمان زاده با بیان اینکه شهید سلیمانی از شخصیت‌های ملی و پر افتخار کشور است، افزود: خاطرات، رشادت‌ها و جانفشانی‌های حاج قاسم سلیمانی هیچ وقت از حافظه ملت ایران و جهان پاک نخواهد شد و مزین شدن نام این شهید بزرگوار برای معرفی ایشان به نسل‌های آینده ضروری است.

شهردار منطقه۲۲ ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار از وظایف همه مسلمانان است و شهرداری در راستای قدرشناسی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های این شهید بزرگوار، ساخت یادمان قهرمان ملی و سرافراز وطن را در دستور کار قرار داده است و امیدوارم همه ما مدیران شهری در انجام امور شهر تهران و خدمت به مردم، مرد میدان شدن را از حاج قاسم یاد بگیریم.

کوچه تاریخی هلند در محله زرکش، نونوار می شود

«مهناز استقامتی» شهردار منطقه ۸ تهران و حجت الاسلام جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران به مناسبت سال نو میلادی ۲۰۲۱، از کلیسای تارگمانچاتس، باغ ترنج زندگی  و کوچه هلند بازدید کردند.

شهردار منطقه۸ با حضور در کلیسای تارگمانچاتس، ضمن تبریک سال نو میلادی به کشیش «کمیتاس قاراخانیان» و تمامی شهروندان مسیحی به ویژه شهروندان ارامنه ساکن منطقه گفت: دنیای امروز نیاز به احترام، صلح، عشق و همدلی دارد که پیامبران بزرگ ما پیام آور آنها بوده اند. خوشبختانه در هشتمین منطقه پایتخت، شاهد زندگی مسالمت آمیز توام با آرامش و همراهی هستیم. به عنوان مدیریت شهری این منطقه، همواره در تلاش هستیم که شهروندانمان، محله و شهری آباد داشته باشند.

استقامتی اقدامات متعدد عمرانی در منطقه۸ را یکی از بزرگترین اهداف برای رسیدن شهروندان به محله ای ایده آل خواند و با اشاره به افتتاح باغ ترنج زندگی، گفت:  باغ ترنج زندگی در سال ۹۸ در محله زرکش تملک شد و  با انجام اقدامات عمرانی، همزمان با فرارسیدن سال نو میلادی به مرحله بهره برداری رسیده است. هدف ما این بود که این باغ را به عنوان هدیه سال نو، به اهالی خوب محله زرکش تقدیم کنیم. این بوستان را به سبک باغ های ایرانی طراحی کردیم.

وی گفت: همچنین با در نظر گرفتن مسیر ویژه نابینایان و سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولین این بوستان مناسب سازی شد.

شهردار منطقه درباره اقدامات متعددی که در کوچه هلند در حال انجام است، نیز گفت: کوچه هلند واقع در محله زرکش با پیشینه تاریخی که دارد، می تواند مقصد گردشگری قابل توجهی برای شهروندان باشد به همین سبب تا پایان سال زیباسازی و بهسازی در این کوچه در دستور کار قرار گرفته است و به ثبت ملی خواهد رسید.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران نیز ضمن تبریک آغاز سال نو میلادی گفت: حضرت مسیح(ع)، پیام آور مهربانی است، میلاد ایشان را به عموم مسیحیان دنیا، به ویژه شهروندان و هموطنان خوب ارمنی منطقه۸ صمیمانه تبریک عرض کرده و امیدوارم امسال برای همگان سرشار از نور و برکت و لطف بی پایان خداوند باشد.

صادق زاده در بازدید خود از باغ ترنج زندگی افزود: باغ ترنج زندگی، طرحی قابل توجه است که توسط گروه مدیریت شهری منطقه۸ اجرا شده و تبدیل به بوستانی زیبا با طراحی ایرانی شده است. شهردار منطقه۸ شعار «تهران شهری برای همه» را با افتتاح این باغ در محله زرکش به واقعیت رسانده است. شاهد اتفاقات و پروژه های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بسیار خوبی در منطقه۸ هستیم که تا پایان سال برای خدمت رسانی به شهروندان افتتاح خواهد شد.

مانور موتور سوار خوب در میدان توحید برگزار شد

«یوسف مزارعی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تهران گفت : با توجه به سهم بالای موتورسواران در حوادث رانندگی، مانور «موتور سوار خوب» با رویکرد آگاهی بخشی، تغییر رفتار اجتماعی و آموزش عملکرد صحیح ترافیکی به موتور سواران در یکی از میادین پرتردد منطقه اجرا گردید.

وی افزود :در این مانور که با مشارکت معاونت های حمل و نقل و ترافیک و اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ و پلیس راهور تهران برگزار شد بر آسیب های رفتاری موتورسواران تمرکز و تلاش شد تا با طراحی و اجرای پیام های تبلیغی با لحنی ایجابی و  صمیمی  بر تغییر رفتارهای پرخطر موتورسواران  اثر گذاشته شود.

مزارعی عنوان کرد :  این مانور با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درباره مخاطرات رفتارهای نابهنجار بعضی از راکبان و همچنین الزام ایشان به رعایت انضباط اجتماعی و قوانین رانندگی و ترافیکی  به عنوان یکی از فعالیت های کمپین «موتورسوار خوب» برگزار شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار ی منطقه۲ به استقرار ایستگاه  آموزشی تلنگر در میدان توحید اشاره کرد و گفت: حضورگروه های هنری، پخش فیلم و کلیپ های آموزشی، اهدای هدایا به موتورسواران خوب، توزیع و پخش بروشور و سی دی آموزشی ازدیگر برنامه های اجراشده در این مانور بود.

مدیریت حریم شهر تهران نیازمند تصویب طرح راهبردی-ساختاری است

«سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک، در نشست بررسی وظایف ارگان های مرتبط با کوهستان که با حضور سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هیات فدراسیون کوهنوردی، هلال احمر و…برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با تعیین تکلیف طرح راهبردی-ساختاری حریم شهر تهران، بسیاری از مشکلات ارتفاعات در شمال تهران و اراضی کشاورزی و حوزه آبخیزداری در جنوب تهران مدیریت می شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های حریم نیاز به ارایه طرح های تفریحی، ورزشی دارد تا رویکرد سرمایه گذاری در منطقه به سمت گردشگری سوق پیدا کند.

موسوی افزود: از درکه تا گردنه قوچک حریم منطقه یک است که تجهیز کوهستان و ایجاد امکانات عمومی در این محدوده مهمترین ضرورتی است که دنبال می شود ولی ناحیه کوهستان این منطقه با ۶ نفر نیروی مصوب نمی تواند این گستره وسیع را مدیریت کند لذا نیاز است ساختار سازمانی کوهستان در شورای شهر بررسی و مشخص شود.

شهردار منطقه یک جمع آوری روزانه بیش از ۷ تن زباله به صورت دستی از مسیرهای کوهنوردی، رسوب برداری مستمر از ۴۵۰ هزار متر مکعب حوضچه رسوبگیر و آرامش در مسیل ها، ساخت و در اختیار قرار دادن بیش از ۵ پایگاه امداد و نجات کوهستان را از اقدامات اجرایی دانست و خواستار اصلاح ساختار سازمانی کوهستان شد تا ارتفاعات و حریم از تهدید به فرصت و نقاط ضعف آن به قوت تبدیل شود.

منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: برای جلوگیری از حوادث اخیر باید ستاد هماهنگی پیشگیری کوهستان فعال شود و در کارگروههای تخصصی در همه ابعاد آسیب شناسی شود و راهکار های عملیاتی آن استخراج گردد تا در زمان بروز حوادث با مدیریت یکپارچه روند امداد و نجات شتاب بیشتری بگیرد.

آمادگی شهرداری منطقه ۴ در بحران

«محمد محمددوست» شهردار منطقه ۴ تهران در جلسه هماهنگی و مانور دورمیزی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان معین مازندران که با حضور مدیر کل بحران استان تهران، مدیر کل بحران استان مازندران، معاون پدافند غیر عامل کشور و اعضای تخصصی ستاد مدیریت بحران منطقه ۴ برگزار شد گفت: منطقه ۴ به عنوان پر جمعیت ترین و دارا بودن بیشترین مساحت در بین مناطق پایتخت با داشتن ۸ پایگاه مدیریت بحران این آمادگی را دارد با همکاری استان معین مازندران خدمات را به شهروندان در مواقع بحرانی ارایه کند.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود بافت های فرسوده در برخی از محلات منطقه ۴، برگزاری مانورهای تخصصی، تبادل اطلاعات و همچنین تقویت گروه های داوطلب دوام می تواند کاهش خسارات جانی و مالی در مواقع بحرانی را به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16865
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.