• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24560
0

هشدار رییس هیات کوهنوردی همدان درباره ریزش بهمن

  • کد خبر : 82592
  • 26 دی 1401 - 21:12
هشدار رییس هیات کوهنوردی همدان درباره ریزش بهمن
بام: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان نسبت به ریزش بهمن در ارتفاعات این استان هشدار داد و گفت: ریزش سنگین برف اخیر در ارتفاعات و انباشته شدن در کوه‌ها، خطر ریزش بهمن در شرایط فعلی را محتمل کرده است.همدان- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان نسبت به ریزش بهمن در ارتفاعات این استان هشدار داد و گفت: ریزش سنگین برف اخیر در ارتفاعات و انباشته شدن در کوه‌ها، خطر ریزش بهمن در شرایط فعلی را محتمل کرده است.

«علیرضا گوهری» روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار بام اظهار داشت: با توجه به شکل گیری جریان‌های جوی، نوسان دما و وزش باد در دامنه ارتفاعات و مناطق همدان، احتمال سقوط بهمن در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: کوهنوردان تا حد امکان از انجام کوهنوردی و صعودها پرهیز کنند چرا که خطر سقوط بهمن بویژه در ارتفاعات بسیار محتمل است.

گوهری بیان کرد: بارندگی‌های بسیار خوبی در سطح استان طی روزهای اخیر شاهد بودیم و با این حال باید در راستای صعودهای ورزشی ایمنی لازم را مورد توجه قرار داد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان ادامه داد: کوهنوردان و علاقه مندان برای کوه‌نوردی و صعود به ارتفاعات این استان برای آخر هفته با احتیاط بیشتری به کوهستان‌ها عزیمت کرده و از مسیرهای بهمن ‌خیز دوری و نکات ایمنی را رعایت کنند.

گوهری تاکید کرد: صعودهای زمستانی باید گروهی باشد و از کوهنوردان درخواست داریم به صورت انفرادی کوهپیمایی و صعود به ارتفاعات را نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کوهنوردان در صورت صعود باید از مسیرهای مشخص و تعیین شده با همراه داشتن تجهیزات و امکانات لازم (خوراکی، گرمایشی و لوازم مرتبط با صعود کوهستانی) حرکت کرده و از هرگونه انحراف در مسیر و حرکت در مسیرهای ناآشنا و خطرناک به طور جدی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اینک ارتفاعات الوند همدان دارای ۲ پناهگاه و سه جان پناه است، تصریح کرد: شرایط لازم برای اسکان کوهنوردان در مکان‌های سرپوشیده فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.