• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
1

هشدار قرمز بارندگی در خوزستان صادر شد

  • کد خبر : 81737
  • 13 دی 1401 - 19:39
هشدار قرمز بارندگی در خوزستان صادر شد
بام: اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به حجم بالای بارندگی در استان، هشدار سطح قرمز را صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار بام با اشاره به تقویت سامانه بارشی در استان بیان کرد: این شرایط از اواسط وقت چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه پایدار است.

محمد سبزه زاری افزود: در این مدت شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان و همچنین انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر در مناطق جنوب شرقی و شرقی و سواحل و ارتفاعات خوزستان خواهیم بود.

وی گفت: این شرایط موجب لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای شهری و بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آب‌گرفتگی وجاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف در جاده‌های کوهستانی می‌شود.

سبزه زاری در این زمینه توصیه کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به کار گرفته شود.

وی گفت: همچنین آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ رو، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول ضروری است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.