• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24569
0

هشدار هواشناسی به ارگان‌های مختلف کشاورزی و دریایی و ضرورت احتیاط در سفرهای بین‌شهری

  • کد خبر : 73115
  • 18 فروردین 1401 - 21:30
هشدار هواشناسی به ارگان‌های مختلف کشاورزی و دریایی و ضرورت احتیاط در سفرهای بین‌شهری
بام نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود چند سامانه بارشی به کشور و تغییر جو در روزهای پایانی هفته، نسبت به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو تاکید کرد.

به گزارش بام نیوز و نقل از وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی» با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از دیروز گفت: با توجه به اینکه این سامانه با رگبار، تگرگ، رعد و برق، وزش بادهای شدید و تغییرات ناگهانی هوا همراه است و به محصولات کشاورزی آسیب می‌زند، توصیه‌هایی به کشاورزان مبنی بر پوشش درختان و نهال‌های جوان اعلام شده است.

وی افزود: همچنین لازم است کشاورزان به دلیل وقوع باد از سم‌‍پاشی محصولات کشاورزی خودداری کنند.

این کارشناس هواشناسی بر عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم‌آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی و بارش نیز تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی صاعقه توصیه کرد.

گودرزی بیان‌داشت: سامانه بارشی و وزش باد استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات مازندران، گلستان، گیلان، قزوین، البرز و تهران را برای روزهای پایانی هفته در بر می‌گیرد.

وی در ادامه به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع ۱.۵ متری امواج در مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و افزود: صیادان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند و کشاورزان نیز نسبت به خسارت‌هایی که ممکن است برای محصولات کشاورزی و درختان به بار آید، احتیاط کنند.

این کارشناس هواشناسی درباره تغییرات آب و هوایی تهران نیز گفت: از پنجشنبه شب تا شنبه آسمان تهران با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.