• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3

هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در تهران

  • کد خبر : 81235
  • 02 دی 1401 - 15:32
هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در تهران
بام: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران و کاهش ۷ درجه‌ای دما هشدار داد.

به گزارش بام، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ از  فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و ،باران پدیده مه، کاهش محسوس دما بین چهار تا هفت درجه سانتی گراد، در ارتفاعات وزش باد شدید موقت و احتمال کولاک برف از اواخر وقت جمعه تا ظهر یکشنبه خبر داد. در این شرایط جوی روز شنبه در استان تهران و روز یکشنبه در  مناطق شمالی و ارتفاعات استان اثر مخاطره مورد انتظار است.

در اثر این مخاطره اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی کاهش دید به‌ویژه در مسیرها و جاده‌های کوهستانی، یخبندان و لغزندگی در مسیرها به‌ویژه مسیرهای کوهستانی و احتمال ریزش سنگ در مسیرهای مذکور، آب گرفتگی محلی و محدود معابر، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران، برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات جوی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و سوخت کافی و لوازم گرمایشی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در بخش کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، لایروبی کانال‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و عایق‌بندی منابع و لوله کشی‌های آب موجود در فضای باز با توجه به کاهش دما، آمادگی ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط را توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.