• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
4

‌هشدار کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در ۷ استان

  • کد خبر : 72561
  • 04 فروردین 1401 - 19:51
‌هشدار کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در ۷ استان
بام نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بارش برف و وزش باد در جنوب اردبیل و ارتفاعات‌ گیلان، قزوین، البرز، زنجان، تهران و مازندران پیش‌بینی می‌شود و احتمال لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد و کولاک برف در مسیرهای کوهستانی وجود دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز، درباره آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اظهار داشت: فردا چهارم فروردین با گذر امواج تراز میانی جو، سامانه بارشی در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعال خواهد بود.

روز پنج‌شنبه‌‌‌ بارش برف و رخداد مه و وزش باد نسبتا شدید موقت در نیمه جنوبی اردبیل و ارتفاعات‌ استان‌های گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، زنجان و تهران پیش‌بینی می‌شود در این راستا لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها، مه و کاهش دید محتمل است.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برفگیر و سوخت کافی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی به منظور برف روبی در گردنه‌های برفگیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: روز آینده با افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، ورود پدیده گرد و غبار به غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز جمعه ۵ فروردین در غرب و شمال‌غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش‌ها ادامه دارد و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال‌غرب کشور و غرب سواحل خزر بارش پراکنده داریم.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد شدید موقت در شرق و شمال‌شرق کشور داریم، گفت: روز آینده در بخش‌هایی از غرب و جنوب‌ غرب کشور،  مرکز کشور، شرق و شمال‌شرق وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز جمعه علاوه بر نقاطی که ذکر شد، در جنوب‌شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز حاکم خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: روز شنبه ۶ فروردین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب‌شرق کشور خواهیم داشت و این شرایط روز یکشنبه ۷ فروردین در بخش‌هایی از نوار شرقی کشور و جنوب‌غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: روز آینده افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه در سواحل خزر و اردبیل و روزهای پنج‌شنبه و جمعه افزایش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۹ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.