• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

هشدار کولاک برف و کاهش محسوس دما در آسمان مازندران

  • کد خبر : 72316
  • 24 اسفند 1400 - 22:50
هشدار کولاک برف و کاهش محسوس دما در آسمان مازندران
بام نیوز: روزهای چهارشنبه ۲۵ و پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه امسال در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان بارندگی، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا شدید و احتمال تگرگ و در ارتفاعات شاهد بارش متناوب برف هستیم.

به گزارش بام نیوز، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با تقویت سامانه سرد بارشی طی روزهای چهارشنبه ۲۵ و پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه امسال در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان بارندگی، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا شدید و احتمال تگرگ هستیم.

وی گفت: طی این مدت در ارتفاعات مازندران نیز بارش متناوب برف همراه با وزش باد شدید همراه با کاهش محسوس دما خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه بارشی سطح استان را فرامی‌می‌گیرد، تصریح کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، مه‌آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال ریزش سنگ از مخاطرات این سامانه محسوب می‌شود.

رضوی یادآور شد: باتوجه به بارش‌ها احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی، مدیریت در مصرف انرژی مورد تاکید است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان عنوان کرد: روز جمعه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.