• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

هفته آینده با بارش برف و باران شروع می‌شود

  • کد خبر : 69922
  • 16 بهمن 1400 - 1:29
هفته آینده با بارش برف و باران شروع می‌شود
بام نیوز: مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: روز شنبه شاهد بارندگی متناوب (بارش متناوب برف در ارتفاعات)،کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتاشدید در آسمان مازندران هستیم.

به گزارش بام نیوز، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با فعالیت سامانه سرد بارشی بامداد شنبه ۱۶ تا بعدازظهر یکشنبه ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شاهد بارندگی متناوب (بارش متناوب برف در ارتفاعات)،کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتاشدید واحتمال رعدوبرق در سطح استان هستیم.

وی گفت: آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای ، مه‌آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی و احتمال سقوط بهمن  از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی، توصیه بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی، مدیریت در مصرف انرژی است‌ که با کاهش مصرف برق و گاز، گرمابخش خانه‌های همدیگر باشیم.

این مسؤول با اشاره به پیش‌بینی آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما در آسمان مازندران، اضافه کرد:  از اواخر روز جمعه با افزایش ابر  با بارش  باران و برف همراه با وزش بادنسبتاً شدید در ارتفاعات غربی استان آغاز شده که تا روز یک‌شنبه ادامه دارد.

رضوی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، دوشنبه  شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری و  از اواخر روز ابری با بارش پراکنده و  وزش باد  خواهیم بود‌.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.