• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

همایش سراسری صعود به قله آق داغ خلخال برگزار می‌شود

  • کد خبر : 75799
  • 26 خرداد 1401 - 23:58
همایش سراسری صعود به قله آق داغ خلخال برگزار می‌شود
بام نیوز: رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خلخال گفت: دوازدهمین دوره همایش ملی، سراسری و همگانی صعود به قله آق‌داغ خلخال دومین قله مرتفع استان اردبیل تیرماه امسال برگزار می‌شود.

سید ناصر میرمرسلی روز پنج شنبه در گفت و گو با بام نیوز اعلام کرد: در این صعود سراسری که بمناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود، کوهنوردان و طبیعت‌گردانی از سراسر میهن اسلامی به قله ۳ هزار و ۳۰۳ متری آق داغ این شهرستان صعود خواهند کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان خلخال اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته ثبت نام داوطلبان به این صعود همگانی تا ۲ روز مانده به زمان برگزاری آن در اداره ورزش و جوانان خلخال صورت گرفته و در روز جمعه سوم تیرماه امسال همایش صعود به این قله از ضلع غربی و از سمت روستای مره جین در دامنه کوه آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش با هدف معرفی جاذبه‌های گرشگری منطقه، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نهادینه شدن ورزش خانوادگی در بین آحاد جامعه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، اداره ورزش و جوانان خلخال ،هیئت کوهنوردی و صعودهای همگانی، هیات‌های ورزشی زیر مجموعه این اداره، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر هشجین، فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار می‌شود.

میرمرسلی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این همایش ورزشی می‌توانند تا پایان وقت اداری روز چهار شنبه اول تیرماه با مراجعه به اداره ورزش و جوانان خلخال و یا دفتر نمایندگی این اداره در شهر هشجین نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: ساعت حرکت از شهرهای خلخال و هشجین به روستاهای سوسهاب و مره‌جین محل حرکت به قله ساعت ۵ صبح روز جمعه بوده و تجمع و صعود به قله آق داغ نیز از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود.

وی به لزوم همراه داشتن بیمه ورزشی،کفش و لباس کوهنوردی از سوی شرکت‌کنندگان در این صعود سراسری تاکید کرد و افزود: ساعت ۶ صبح روز صعود از همه شرکت کنندگان در این برنامه ورزشی به صرف صبحانه و همچنین پس از بازگشت از قله نیز در محل چشمه تکه بولاغی به شربت و شیرینی پذیرایی خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان خلخال برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های سراسری را پس از دوری بیش از دوساله مردم از فعالیت‌های ورزش های همگانی ،فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی شهرستان و ترویج فرهنگ ورزش به عنوان یک عامل ایجاد نشاط وتحرک در بین افراد مختلف جامعه و همچنین عامل مهم و بازدارنده از آسیب‌های اجتماعی دانست.

میرمرسلی گفت: انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی همکاری در اجرای این برنامه‌های ورزشی در جهت افزایش شور و نشاط، ایجاد تحرک اجتماعی و ترویج فرهنگ توسعه ورزش های همگانی در جامعه است.

قله سه هزار و ۳۰۳ متری آق‌داغ خلخال به عنوان دومین فله مرتفع استان اردبیل پس از سبلان علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش کشور است که وحوش کمیابی همچون پلنگ ایرانی، کل و بز، کبک دری و انواع گیاهان دارویی نایاب را در دل خود جای داده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.