• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

همدان نامزد میزبانی مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا شد

  • کد خبر : 81535
  • 10 دی 1401 - 21:08
همدان نامزد میزبانی مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا شد
بام: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: فدراسیون کوهنوردی این استان را به عنوان یکی از نامزدهای اصلی در واگذاری میزبانی مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا انتخاب کرد.

«علیرضا گوهری» روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار بام اظهار داشت: فدراسیون کوهنوردی درخواست رسمی خود را برای میزبانی مسابقات سنگنوردی آسیا در رده‌های سنی پایه پس از بازی‌های آسیایی هانگژو را ارایه داده و همدان را برای این مسابقات انتخاب کرده است.

وی بیان کرد: در سفر هفته گذشته رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور به همدان، امکانات مجموعه تخصصی سنگنوردی “فرهاد” مورد بازدید و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

گوهری ادامه داد: مجموعه سنگنوردی فرهاد با ارتفاع استاندارد و برخورداری از دیواره تمامی رشته‌های صعود، یکی از بهترین و بی‌نظیرترین سالن‌های خاورمیانه است.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان افزود: هم اکنون میزبانی اردوهای تیم ملی کشور در این سالن انجام می‌شود و هفته گذشته دومین اردوی انتخابی سنگنوردی کشور با حضور ۳۱ سنگنورد در رشته کامباین آقایان را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین میزبان اردوی انتخابی رشته سرعت نیز هستیم که زمان برگزاری این دوره را فدراسیون کوهنوردی اعلام می‌کند.

گوهری بیان کرد: این مجموعه سنگنوردی می‌تواند به کمپ ثابت اردوهای تیم ملی تبدیل شود ضمن اینکه اکنون پایگاه قهرمانی سنگنوردی کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه همدان تیرماه سال ۹۱ تجربه میزبانی مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا را داشته است، افزود: اکنون نیز امکانات سنگنوردی را با مساعدت دستگاه ورزش استان به روز رسانی کرده‌ایم و استانداردهای لازم بین المللی را داریم.

تیم شهید شمسی پور قهرمان لیگ برتر تنیس روی میز همدان شد 

به گزارش خبرنگار بام، لیگ برتر تنیس روی میز استان همدان گرامیداشت “شهید علیرضا شمسی پور” شهید شاخص ورزش و جوانان کشور با شرکت ۱۱ تیم از شهرهای مختلف به صورت دوره‌ای و حذفی برگزار شد و تیم شهید شمسی پور عنوان قهرمانی نخستین دوره این مسابقات را کسب کرد.

در دیدار نهایی این دوره از رقابت‌ها ۲ تیم شهید شمسی پور و نمایندگی کلوندی به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم شمسی پور با برتری در این مسابقه عنوان قهرمانی را به دست آورد.

همچنین تیم‌های دفتر اسناد رسمی شماره چهار همدان و لوازم خانگی یوسفی به طور مشترک بر سکوی سوم قرار گرفتند.

در این مسابقات که سرداوری آن بر عهده محمدرضا صنعتی رییس کمیته داوران استان همدان بود از مهدی شمسی پور فرزند گرانقدر شهید علیرضا شمسی پور تجلیل شد.

بانوی پینگ پنگ باز همدانی تاریخ ساز شد

تیم ملی پینگ پنگ زنان ایران که شیما صفایی نابغه تنیس همدان را در اختیار دارد، برای اولین بار به رتبه زیر ۴۰ جهان صعود کرد.

فدراسیون جهانی تنیس روی میز به تازگی رنکینگ تیم‌های ملی را اعلام کرده است که بر اساس آن زنان پینگ‌پنگ باز ایران برای اولین به رتبه زیر ۴۰ صعود کرده‌اند.

آخرین رنکینگ تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران ۴۹ بود اما در رنکینگ جدید با ۱۴ پله صعود در جایگاه ۳۵ دنیا قرار گرفته است.

زنان ملی‌پوش کشورمان سال گذشته موفق شدند پس از ۴۹ سال به جمع ۱۰ تیم برتر آسیا صعود کنند و سهمیه حضور در فینال قهرمانی جهان را هم به دست بیاورند.

همچنین این تیم در ادامه به مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی در بخش تیمی دست پیدا کرد.

شیما صفایی نابغه تنیس روی میز همدان عضو ثابت تمامی رده‌های سنی و دارنده مدال‌های رنگارنگ بین المللی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.