• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
2

هواشناسی آذربایجان غربی درباره طغیان رودخانه ها هشدار داد

  • کد خبر : 75690
  • 22 خرداد 1401 - 17:01
هواشناسی آذربایجان غربی درباره طغیان رودخانه ها هشدار داد
بام نیوز: رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تشدید بارش های رگباری و رعد و برق در روز یکشنبه لازم است تا شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه ها و تردد در کوهپایه ها خودداری کنند.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز با اشاره به صدور هشدار نارنجی از طرف هواشناسی استان افزود: رگبارهای متناوب، وزش باد و رعد و برق به ویژه در نقاط شمالی استان دور از انتظار نیست و در نقاط مستعد نیز بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه احتمال وارد شدن خسارت در اثر وزش تند و باد و سیل وجود دارد اضافه کرد: مخاطره آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کیفیت هوا و آسیب به سازه های موقت نیز پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: استحکام سازه های موقت پرهیز از کوهنوردی و تردد جوامع محلی در دامنه کوهها هم به علت احتمال صاعقه ضروری‌ است.

وی با اشاره به بارش های رگباری ثبت شده در شهرهای چایپاره، ماکو، سلماس و برخی نقاط ارومیه ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای شمالی و مرکز آذربایجان غربی بارانی بود و شهرستان چالدران با دمای مثبت ۹ درجه سانتی گراد خنک ترین و پلدشت با مثبت ۳۴ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بوده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که سالانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارش دراین منطقه ثبت می شود.

هواشناسی استان روز گذشته درباره مخاطرات یاد شده هشدار زرد صادر کرد، هشدار زرد به معنی احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای است.

امروز یکشنبه نیز این اداره کل با صدور هشدار نارنجی درباره احتمال خسارت های گسترده و زیاد از شهروندان خواست تا نکات و توصیه های ایمنی را جدی گرفته و به آن عمل کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.