• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد

  • کد خبر : 85903
  • 28 اردیبهشت 1402 - 21:46
هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد
بام: رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر بارش رگباری باران و رعد و برق در مناطق مختلف این استان در هفته جاری است که احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل هم در این شرایط وجود دارد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار بام افزود: با توجه به آغاز فعالیت امواج بارشی در استان از روز جمعه لازم است تدابیر لازم در این زمینه به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه وزش تندباد نیز برای استان از روز جمعه پیش بینی می‌شود، ادامه داد: احتمال گرد و خاک و آسیب به سازه‌های ساختمانی در این شرایط وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق الگوهای پیش یابی و پیش بینی این شرایط در تمامی نقاط استان قابل پیش بینی بوده و تا اواسط هفته آتی استمرار خواهد داشت.

صابری اضافه کرد: احتمال کاهش افق دید، کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروریست، یادآور شد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تاکید کرد: افراد آسیب پذیر نیز از قرار گرفتن در فضای باز به علت احتمال گردو خاک لازم است تا اواسط هفته آینده خودداری کنند.

وی افزود: امروز و فردا نیز وزش باد و در برخی نقاط شمالی استان بارش‌های رگباری خفیف توام با رعد و برق پیش بینی شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تا اواخر هفته جاری افزایش دما پیش بینی می‌شود و امروز چهارشنبه و روز پنجشنبه نیز بارشهای رگباری در شمال و مرکز استان دوراز انتظار نیست.

آذربایجان غربی دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت است که بطور متوسط در سال ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد، کشاورزی عمده ترین شغل ساکنان آن بوده و بارندگی‌ها تاثیر مهمی بر اشتغال این بخش دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.