• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
5

هواشناسی استان سمنان با احتمال سیلاب و اختلال تردد هشدار نارنجی داد

  • کد خبر : 73882
  • 09 اردیبهشت 1401 - 20:05
هواشناسی استان سمنان با احتمال سیلاب و اختلال تردد هشدار نارنجی داد
بام نیوز: اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار نارنجی برای روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده بارش باران، رگبار، رعد و برق و مه‌آلودگی، احتمال آبگرفتگی، سیلاب و اختلال در تردد محورهای استان پیش ‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه در پی اعلام هشدار نارنجی این اداره کل، به ابام نیوز افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، احتمال بارش تگرگ در نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی اوایل هفته آینده دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی افزود درباره منطقه اثر این سامانه بارشی، تاکید کرد: بارش باران، مه‌آلودگی و وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در غالب نقاط استان سمنان با شدت بیشتر در نواحی شمالی و نیمه شرقی پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به تداوم کاهش دمای هوا تا پایان هفته گفت: دمای هوا در بیشتر نقاط استان بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
اختلال در تردد در محورهای استان سمنان به دلیل بارش باران، باد شدید،رگبار، رعد و برق و کاهش دید در اثر مه‌آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ناشی از خسارت باد، مهمترین مخاطرات اوایل هفته آینده از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام شد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان اثرات این سامانه ناپایدار جوی را اواخر وقت روز دوشنبه دوازدهم اردیبهشت عنوان و تاکید کرد: احتیاط در تردد محورهای مواصلاتی استان، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت و استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت تگرگ مهمترین توصیه ها در این مدت است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان ۱۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.
سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه‌روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.