• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

هواشناسی اصفهان “هشدار نارنجی” صادر کرد

  • کد خبر : 74013
  • 12 اردیبهشت 1401 - 1:16
هواشناسی اصفهان “هشدار نارنجی” صادر کرد
بام نیوز: اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعد و برق (در نواحی مُستعد بارش تگرگ) و وزش تُندباد لحظه‌ای از اوایل روز دوشنبه(فردا) تا اواخر همان روز در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از رگبار و رعد و برق(در نواحی مستعد بارش تگرگ)، وزش تُندباد لحظه‌ای از اوایل روز دوشنبه تا اواخر همان روز در مناطق شمال و شرق استان خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، شکل گیری سیلاب‌های محلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان توصیه شده است تا ضمن اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و پرهیز از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، هنگام تردد جاده‌ای احتیاط لازم را بعمل آورند و نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها اقدام و از پارک خودروهایشان در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با بام نیوز اظهار داشت: سامانه بارشی همچنان تا پایان روز دوشنبه(فردا) بر روی استان فعال خواهد بود.

حجت‌الله علی عسگریان افزود: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان بصورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید، رگبار بهاری و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در نیمه شمالی و برای روز دوشنبه خواهد بود.

وی ادامه داد: بدلیل رگباری بودن بارش‌ها، احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد در مناطق شمال شرقی استان دور از انتظار نیست.

علی عسگریان خاطرنشان کرد: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

وی برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه(فردا)، هوای قسمتی ابری گاهی افزایش ابر وزش باد به نسبت شدید و رگبار واحتمال رعد و برق و برای روز سه‌شنبه، هوای قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.