• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
4

هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در بوشهر هشدار داد

  • کد خبر : 81582
  • 11 دی 1401 - 22:50
هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در بوشهر هشدار داد
بام: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی جوی از روز چهارشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری نسبت به احتمال وقوع سیل در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام می‌شود.

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با بام اظهار کرد: طی این مدت بارش باران همراه با وزش باد گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در نقاط مختلف این استان و روی دریا پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود از عصر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه بارش‌ها با شدت و حجم بیشتری ادامه یابد که با توجه به بارش سنگین باران در استان های همجوار (فارس ، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان) احتمال جاری شدن سیلاب در رودخانه های فصلی استان که از این مناطق سرچشمه می‌گیرند، وجود دارد.

مساعدی یادآور شد: زمان تشدید بارش‌ها عصر چهارشنبه تا پایان روز پنجشنبه است که در مناطق مستعد همراه با ریزش تگرگ پیش بینی می‎‌شود.

وی گفت: همچنین در این زمینه نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، لغزندگی جاده ها، وقوع رعد و برق و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و مخازن نفتی و گازی و مواج شدن دریا و سواحل استان بوشهر هشدار داده می‌شود.

مساعدی بیان کرد: انتظار می‌رود در روزهای یاد شده از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، سفرهای غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی به طور جد اجتناب کنند.

وی افزود: همچنین کشاورزان نیز باید راهکارهای لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی پیش بینی کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.