• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

هواشناسی کرمانشاه: بارش باران و رعدوبرق در راه است

  • کد خبر : 80024
  • 24 آبان 1401 - 19:05
هواشناسی کرمانشاه: بارش باران و رعدوبرق در راه است
بام: اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به بارندگی همراه با وزش باد و رعد و برق از فردا، چهارشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری در استان «هشدار زرد» صادر کرد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار کرد: موجی ناپایدار در روزهای چهارشنبه (فردا) و پنجشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده و در بعضی ساعات سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

«سعید قاسمی» افزود: این شرایط ناپایدار از عصر فردا تا بعدازظهر پنجشنبه و در نیمه غربی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی یادآور شد: مناطقی که در نیمه غربی استان پیش بینی می شود تحت تاثیر این شرایط قرار گیرند شامل پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، دالاهو و کرمانشاه خواهد بود.

قاسمی تاکید کرد: اثرات ورود این سامانه ناپایدار در این مناطق شامل لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی در نواحی یادشده و احتمال وقوع خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش است.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، احتیاط در رانندگی و فعالیت های کوهنوردی، تعجیل در برداشت محصولات آماده و انتقال به انبار، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه را به شهروندان توصیه کرد.

وی ادامه داد: این سامانه افزون بر تعدیل دمای هوا (افزایش دمای شبانه و کاهش دمای روزانه) در پاره ای نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه می شود.

قاسمی افزود: با خروج موج مذکور، از روز جمعه تا اواسط هفته آینده، حداقل دمای هوا در غالب نقاط استان، مجدداً روند رو به کاهش می یابد که این کاهش دما، بویژه در روز جمعه و در مناطق مرطوب و سردسیر، شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته قصرشیرین با ۲۴ درجه سانتی گراد گرمترین و سنقر با ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر خنک ترین نقاط استان بودند و در همین مدت نیز دمای هوای شهر کرمانشاه بین ۱۸ تا یک درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش بام و بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.