• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
4

هیئت کوهنوردی گلستان با دست خالی فعالیت می‌کند/ ورزشکاران حتی از یک سالن سنگ‌نوردی محرومند

  • کد خبر : 79585
  • 17 آبان 1401 - 21:20
هیئت کوهنوردی گلستان با دست خالی فعالیت می‌کند/ ورزشکاران حتی از یک سالن سنگ‌نوردی محرومند
بام: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان با اشاره به کمبودها و چالش‌های کوهنوردی استان، گفت: ما با دست خالی در بین ورزشکاران کشور سرآمد هستیم.

محمد فلاحی صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به جایگاه نامطلوب کوهنوردی و سنگ‌نوردی در گلستان اظهار کرد: متأسفانه ما در هیئت کوهنوردی استان با دست خالی در حال فعالیت هستیم که این مسئله زیبنده این ورزش نیست.

وی با اشاره به اینکه کوهنوردان، سردمداران امداد کوهستان و جنگل‌ها هستند، بیان کرد: قشر کوهنوردان تنها قشری هستند که در همه اتفاقات اعم از جنگل و کوهستان به‌عنوان یک دلسوز در صف اول امداد قرار دارند و بدون هیچ چشمداشتی و به‌عنوان داوطلب برای امداد اعزام می‌شوند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان بر ضرورت معرفی بیش از پیش ورزش کوهنوردی تأکید کرد و افزود: همه ما اعم از مسئولان و ورزشکاران باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا این جایگاه رو ارتقاء ببخشیم.

فلاحی از برگزاری مسابقه استعدادیابی در شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد و یادآور شد: این برنامه برای نخستین بار در کشور برگزار شده و همین برنامه پایلوت استعدادیابی کشور قرار گرفت و پس از آن بسیاری از استان‌ها شروع به اجرای چنین برنامه‌ای کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در گلستان یک سالن مجهز سنگ‌نوردی برای تمرین وجود ندارد، بیان کرد: این کمبودها در حالی است که ما از گلستان، قهرمان و نائب‌قهرمان کشوری به جامعه ورزش استان تحویل داده‌ایم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان با تأکید بر اینکه ما با دست خالی در بین ورزشکاران کشور سرآمد هستیم، خاطرنشان کرد: سند این حرف بنده هم مسابقات کشوری بود که برگزار شده و مقام‌های سنگ‌نوردان گلستانی اعلام شد.

فلاحی تأکید کرد: گرچه کوهنوردان همیشه دارای مناعت‌طبع هستند اما مقام آوردن در مقابل ورزشکارانی که تجهیزات کافی در استان خود دارند کار بسیار سختی است و اندکی حمایت می‌تواند رتبه این ورزشکاران را بسیار ارتقاء دهد.

وی در پایان خواستار اهمیت بیشتر به ورزش کوهنوردی شد و تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم دست ورزشکاران این حوزه را بگیرند و نسبت به ارتقاء سطح ورزشکاران قدمی بردارند؛ به‌طورقطع برداشتن یک‌قدم از سوی مدیران، رتبه ورزش کوهنوردی استان را چند مرتبه ارتقاء خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.