• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
4

هیات کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول کشور

  • کد خبر : 31673
  • 28 اسفند 1399 - 20:10
هیات کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول کشور
بام نیوز: رئیس هیات کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیات کوهنوردی استان به لحاظ آموزش کوهنوردان رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز،  قلی پور رئیس هیات کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد در نشست مجمع سالانه هیات‌های کوهنوردی و صعود‌های ورزشی سراسر استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: این هیات با برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ۳۵ مربی تخصصی و آموزش بیش از ۴ هزار نفر، در بین هیات‌های کوهنوردی کشور رتبه اول و رتبه ممتاز امداد و نجات و مقام پنجم دوی کوهستان را کسب کرد.

محموده قلی پور افزود: بازسازی و بهسازی جاده پناه چشمه پونه دنا بعد از ۲۳ سال، پیشرفت ۹۵ درصدی خانه کوهنوردی سی سخت، شناسایی و کشف سه گونه بندپای از فعالیت‌های هیات کوهنوردی استان است.

رئیس هیئت‌های کوهنوردی استان افزود: ۳۶ باشگاه کوهنوردی در استان با هزارو۲۰۰ کوهنورد بیمه شده و سازمان یافته در استان فعال است.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان هم گفت: برنامه ریزی برای قهرمان پروری و کسب سکو‌های قهرمانی در رشته‌های کوهنوردی و صعود‌های ورزشی، ساماندهی باشگاه‌ها، میزبانی دوره‌های مختلف آموزش کوهنوردی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه در حوزه کوهنوردی استان است.

دبیر فدراسیون کوهنوردی کشور هم گفت:۱۰۰ هزار نفر عضو پورتال آموزش فدراسیون کوهنوردی کشور هستند.
مقدم افزود: اولویت برنامه‌های کوهنوردی ارتقاء توانمندی در استان‌ها است؛ و‌ی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد نخستین استانی است که مجمع کوهنوردی را به صورت وبینار برگزار کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با کوه‌های متعدد و دیوار‌های طبیعی بسیار زیبا و دره‌های عمیق و رودخانه‌های پرآب یکی از قطب‌های کوهنوردی کشور است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.