• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

واژگونی مینی‌بوس در کویر مرنجاب ۱۸ مصدوم برجای گذاشت

  • کد خبر : 58545
  • 23 مهر 1400 - 23:32
واژگونی مینی‌بوس در کویر مرنجاب ۱۸ مصدوم برجای گذاشت
بام نیوز: سرپرست اورژانس ۱۱۵ آران‌ و بیدگل از آسیب‌دیدن ۱۸ نفر بر اثر سانحه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس گردشگران در مسیر کویر مرنجاب خبر داد.

مصطفی قربانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز افزود: گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه مینی بوس در کیلومتر ۵ جاده خاکی مرنجاب ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز به اورژانس ۱۱۵ آران و بیدگل گزارش شد که به سرعت ۲ آمبولانس اورژانس و یک آمبولانس هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مینی‌بوس واژگون شده  حامل گروه کوهنوردی از شهرکرد بود، افزود: ۹ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۹ مصدوم دیگر هم با توجه به ضربه به سر و دست و پا برای ادامه اقدام‌های تکمیلی و درمان به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اعزام شدند.

به گزارش بام نیوز، جاده خاکی مرنجاب با توجه به حجم زیاد ورود و خروج گردشگران به این منطقه کویری، زیرسازی و عرض مناسبی ندارد و ناآشنایی گردشگران و فقدان علائم راهنمایی به ویژه در پیچ‌های خطرناک از جمله علت‌های وقوع سانحه های رانندگی در این مسیر است؛ این در حالیست که برای ورود به این جاده نامناسب ۱۵ هزار تومان برای خودروی سواری، ۲۵ هزار تومان خودروی شاسی بلند و ۸۰ هزار تومان برای اتوبوس عوارض دریافت می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل در هفته گذشته از انجام ۲۲ ماموریت امدادرسانی به حادثه در کویر مرنجاب در ۶ ماهه نخست امسال از سوی پایگاه امداد و نجات هلال احمر این شهرستان خبر داد و گفت: بیشتر این حادثه‌ها تصادف و واژگونی بود که منجر به امدادرسانی و انتقال ۱۴ مصدوم به مرکزهای درمانی از سوی کارکنان هلال احمر شد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی‌ترین منطقه اصفهان، در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=58545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.